Tiempo en movimiento  6 horas 23 minutos

Fecha de subida 2 de junio de 2020

Fecha de realización junio 2020

5,2

cerca de Beneixama, Valencia (España)

Magnífica excursió per la Serra de la Solana. Encara que aquesta serra va patir un incendi durant l'estiu del 2019 en la zona més propera a Beneixama, per sort la major part d'aquesta ruta se'n va salvar. És una serra situada entre Beneixama, Fontanars dels Alforins, Bocairent i Ontinyent. Aquest recorregut està senyalitzat com a sender PR-CV 52, però hem fet unes petites variacions sense cap dificultat afegida. Ací descobrirem uns paratges ben bonics com la Font de la Duenya i la Font dels Gamellons, passarem per antics forns de calç i alguns refugis de muntanya (tots tancats). Pujarem pel sender del Barranc del Toll fins al vèrtex geodèsic de l'Alt de l'Ascenció, al mirador del Blanquinal i l'Alt dels Tres Pinets (aquests afectats per l'incendi), des d'on gaudirem de les vistes sobre aquesta vall de l'Alt Vinalopó i les serres del seu voltant. Podrem albirar des del Benicadell fins al Maigmó, passant pel Montcabrer i les llunyanes Serrella i Aitana, un plaer per a la vista de l'excursionista.
Refugio

Refugi forestal la Talaieta.

Gireu cap a la dreta.

Refugi Castelló.

Forn de calç.

Gireu cap a la dreta.

Agafeu sender cap a l'esquerra.

Refugi dels Caçadors.

1 comentario

• Foto de nurek5

nurek5 07-jun-2020

Una excursíón super interesante por la Sierra de la Solana, castigada por un gran incendio forestal en julio del año pasado. En la ruta hay varios refugios en muy buen estado, una pena que están todos cerrados. Varias fuentes y áreas de descanso por el camino. En Font de la Duenya el agua no es potable para el consumo. En Blanquinal la torre de observación de madera está desaparecida después del incendio, no queda nada exepto una base estructural de 4 bloques. El refugio que había allí antes está sustituido por una rara construcción hormigonada que recuerda una parada del bus. En fin...un gran recorrido de 21 km, muy recomendable !!!