2,7
5,4

cerca de Berga, Catalunya (España)

Bonica excursió per sobre les cingleres de Berga, tot passant pel Santuari de Queralt i la Font Calenta. Bones vistes i uns boscos molt frondosos.

ACCES: en la C16 agafem la sortida Berga Nord direcció Rasos de Peguera i Queralt. Aparquem a la Urb. Fumanya, just al costat del trencall de les escales que pujen al Santuari de Queralt.

RUTA: Agafem el camí (PR C-73) que puja tot seguint les escales al Santuari de Queralt. A mig camí ens podem desviar a veure l'Ermita.

Un cop dalt de Queralt, podem visitar la cova de la Troballa, que veiem des de l'esplanada del Santuari una mica enfilada. Continuem pel PR, passem pel mirador de Can Garreta, l'oratori de Sant Joan, els cingles de Queralt, el coll de la Mel i sortim a una pista al coll de can Portet, on deixem el PR i agafem el Sender Local.

Aquest SL passa per davant de can Portet i baixa per la pista (just a sota de can Portet, hi ha una drecera amb marques de pintura de SL). Aquí s'ha de buscar una mica el camí.

Acabada aquesta drecera sortim a la pista i la seguim uns 0,5 km, i aquí sí que cal estar atents, ja que cal deixar la pista i seguir el SL, que gira a l'esquerra (hi ha una fita al costat de la pista)

Un cop deixada la pista seguim aquest camí molt fresat, passem per la Font Calenta que sorgeix de dins d'una petita cova. I ja baixem sense pèrdua fins al punt de sortida, tot seguint el curs del rec que surt de la Font.