3,4
6,7

cerca de Bruguera, Catalunya (España)

Puig de Sant Amand, des de Bruguera passant per Saltor, on hi ha l'ermita romànica de Sant Julià, baixant per la magnífica fageda del Bosc de Sant Eloi fins a Coll de Jou i d'allí agafar el camí cap a Bruguera.
El camí de Bruguera va a sortir a la pista cimentada. Al arribar a la pista s'ha de triar, entre baixar per la pista, o seguir el track. AVISO QUE EL TRACK, des d'aquest punt, BAIXA PER UN RASTRE, AMB UNA FORTA BAIXADA, fins a trobar el camí del matí, prop del Coll de la Portella , i d'allí, un altre vegada cap a Bruguera, repetint camí.
La baixada no es gens difícil, però no es per gent que no estiguin acustumats a anar per la muntanya. Es pot triar perfectament seguir els senyals grocs, que et porten per pista.
Abans del cim, després de Saltor, hi ha una faig centenari, escapçat però que val la pena visitar-ho, i després de la tartera (per cert, una mica forta), hi ha la Font, segons els mapes Font Pena, i segons una pintada es Font del Pi.