Fecha de subida 4 de septiembre de 2014

Fecha de realización septiembre 2014

4,1
8,3

cerca de Camarasa, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Noguera) Ruta el 4 de setembre de 2014; 17 km; +490 -490; 4,5 hores. Excursió organitzada per amb el següent itinerari: Presa de Camarasa, pla de Sant Jordi, ermita de sant Jordi. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: Quan el 1048 es negociava el castell de Camarasa per part de Ramon Berenguer I, sobirà de Catalunya, a Navarra el sobirà el Garcia III; a Aragó, Ramiro I; a Lleó i Castella, en la primera unió dels dos regnes, Fernando I. Des de Toledo i des del Segre cap el sud, tot era territori del regne de Còrdova. Tots eren estats / nacions independents.

Aquesta excursió comença a la cruïlla de la carretera de Camarasa quan gira cap a la Central Hidroelèctrica d’Alòs de Balaguer. Aquí deixem el cotxe i comencem a caminar en direcció a la presa. La presa és de fet el conjunt de dues preses diferents, la que acumula tota l’aigua del pantà de Camarasa i la més petita que porta les aigües del Segre. Aquí s’hi forma un interessant aiguabarreig. Estem al costat del pantà de Camarasa que va ser construït dins del gran projecte d’electrificació de Catalunya per la companyia Barcelona Traction (coneguda com La Canadenca). Va ser un projecte d’iniciativa privada, com la majoria de projectes innovadors a Catalunya i com explico també dins de l’excursió al refugi de La Colomina: http://www.eoliumtrek.cat/index.php/catalunya/pallars-jussa/328-sallent-estany-gento-estany-tort-refugi-la-colomina-estany-la-colomina
Aquest pantà es va acabar el 1920 i la mini central hidroelèctrica amb l’embassament del Segre, per sota d’on puja la passera que caminarem, es va construir el 1991 per la Companyia Mediterrània d’Energies.

Al costat mateix de la presa del Segre es veu una rampa de ferro que puja amunt formant una passera que, clavada a la roca, continua endavant i que nosaltres hem de seguir. El pantà de Camarasa va formar un espai hidrològic nou als voltants... ...