Dificultad técnica   Moderado

Fecha de realización abril 2018

1,7
3,4

cerca de Cambrils, Catalunya (España)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Solsonès) Ruta el 17/04/2018; 7 km; +320 -320; 2,5 hores. Excursió organitzada pel Toni Capell de la Colla del Dimarts amb el següent itinerari: Cambrils d’Odèn , Coll de la Coma de Turp, Cogulló o Pic de Turp. Participants: Colla del Dimarts (17 membres). Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt. Dificultat: moderat (de fet és fàcil excepte pel tram superior, que, amb fang, ha estat delicat).

FA ANYS: L’any 839 el territori estava inserit en el que ha esdevingut conegut com territori de La Marca.

Ens hem trobat al poble de Cambrils d’Odèn. Cambrils és una de les entitats de població que formen el municipi d’Odèn, a la comarca del Solsonès. Es tracta d’una població dispersa que ja consta documentada l’any 839 en l’acta de consagració de la catedral de la Seu d’Urgell, en els inicis de la creació de Catalunya.

Comencem l’excursió per una pista una mica més amunt del poble de Cambrils, a Llinars. A la nostra esquerra hi ha uns camps amb diverses ‘trumferes’, és a dir clots grans al terra, coberts, on s’hi emmagatzemaven les trumfes o patates. Per cert, Llinars és una altra entitat del mateix municipi d’Odèn; aquest sí que compta amb un petit nucli de cases agrupades.

Estem a uns 1300 metres d’altitud i fem una volta per l’espai... ...