Fecha de subida 5 de marzo de 2013

Fecha de realización marzo 2013

6,5

cerca de Puebla Tornesa, Valencia (España)

E02 de La Pobla Tornesa a la Serra d'En Galceran.
Comencem l’etapa de l’eixida de La Pobla, per la Via Augusta just on la generalitat ha situat un modern mil•liari, i la diputació un senyal del camí de Sant Jaume. Enseguida trobem les restes d’un mil•liari, està vegada sí autèntic, però partit per la meitat. En la mateixa via Augusta veiem unes quantes oliveres ja centenàries. Continuem uns quants quilòmetres pel camí dels romans, molt traçat. Després de passar per sota la carretera CV-15 trobem un mil•liari molt ben conservat. A dreta i esquerra anem veient camps de conreu d’ametlers i oliveres. Trobem altres mil•liaris recents i l’arc romà de Cabanes. Arc de triomf que fou declarat Monument Historico-artístic en 1931.
Continuant encara per la Via Augusta creuem la carretera a Benlloch, i arribem a l’encreuament del camí del Pas de la Fusta, girant a l’esquerra continuem per ell. A poc ens trobem amb un aljub a vora del camí de l’ermita de la Mare de Déu de l’Adjutori. Ens desviem del camí per a visitar-la. Tornant al Pas de la Fusta el seguim camí de la Serra d’En Galceran. Fins ací hem caminat per camins quasi traçats en tiralínies, ara comencen unes quantes corbes de pujada a la Serra, on arribem després de veure un restaurat forn de calç.