2,8
5,7

cerca de l' Albi, Catalunya (España)

35ª caminada cultural per les Garrigues - Consell Esportiu de les Garrigues.
Data de realització: 17/3/2019

*- Per a més informació: http://marxanordicaiculturagarrigues.blogspot.com/

La segona parada del calendari de les CAMINADES CULTURALS 2019, va tenir lloc el DIUMENGE 17 de MARÇ a la població de L'ALBI.

La ruta dissenyada ens portà a descobrir el terme de l'Albi i vam fer especial incís en les PINTURES RUPESTRES que podem trobar a la Vall de la Coma, declarades PATRIMONI MUNDIAL PER LA UNESCO l'any 1998 (conjuntament amb altres pintures de l'arc mediterrani de la península Ibèrica).

A través d'un recorregut circular de 11,5km vam passar per diverses CABANES DE VOLTA i vam descobrir la seva tècnica constructiva.

Com és de costum, durant el recorregut vam passar per multitud de MARGES DE PEDRA (un dels quals, està fet amb una tècnica poc comuna a la comarca (espina de peix o espiga).

Vàrem baixar fins al fons de la bonica VALL DE LA COMA per ascendir fins a les PINTURES RUPESTRES (per visitar-les, heu de concertar visita prèviament amb l'ajuntament ja que estan tancades).

De tornada cap a l'Albi, vam passar per 2 antics CORRALS DE BESTIAR. Un dels quals (el de l'arinyó) a l'interior hi trobem un pou d'aigua i un petit forn, a més de diverses eines de camp antigues.

A l'arribada al poble, i de forma opcional pels qui no tenien pressa, vam fer l'última parada cultural de la caminada amb la VISITA GUIADA AL CASTELL DE L'ALBI.

Vàrem comptar amb el guiatge i l'acompanyament de l'Isidre i del Ramon Miró.

Volem agrair especialment al Ramon, que ens va fer d'anfitrió al seu poble i que sempre és un honor comptar amb la seva presència.

ANTIC CORRAL DE BESTIAR 2

ANTIC CORRAL DE BESTIAR DE L'ARINYÓ

CABANA DE VOLTA 1

CABANA DE VOLTA 2

CABANA DE VOLTA 3

Camí vell de Les Borges Blanques a l'Albi (asfaltat)