Dificultad técnica   Fácil

Fecha de realización mayo 2018

1,7
3,3

cerca de Sant Llorenç, Catalunya (España)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Ripollès) Ruta maig de 2018; 7 km; +140 -140; 3,5 hores. Excursió organitzada pel Grup del Dimecres amb el següent itinerari: Campdevànol, Àrea Lleure Font del Querol, Gorgs Torrent Estiula, Torrent La Cabana. Participants: 7 membres. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil.

Comencem aquesta excursió passat Campdevànol. Hem deixat els cotxes al costat de l’aparcament de l’Àrea de Lleure de la Font del Querol.

No hi ha ningú més aparcat. Una barrera tanca el pas a la zona més gran d’aparcament; per entrar-hi cal pagar 10€. En aquest moment encara tenim l’esperança que no ens plourà.

Deixem a l’esquerra l’espai, ample i verd, amb taules i bancs, de l’àrea de lleure. La primera vegada que s’esmenta ‘Campodavandali’ en un text va ser en l’acta de consagració de l’església de Sant Pere de Ripoll, l’any 890. En aquesta acta es feia esment a un alou. No obstant això, d’aquest text no es desprèn si aquest alou era una masia, un poblet o un molí. Es creu, però, que al voltant d’aquest emplaçament es va anar formant un... ...