Descarga

21 de mayo de 2021

Fecha de realización

mayo 2021
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
CANTONIGRÒS - SANTUARI DE CABRERA - PLA D'AIATS - CANTONIGRÒS
(divendres, 21 maig 2021)
UBICACIÓ: Collsacabra, Osona, Barcelona

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
Partint de Cantonigròs es pot fer la pujada directa al Santuari de Cabrera; un tram relativament curt i de poca exigència física. Ara bé, si la tornada es fa pel Pla d'Aiats i la baixada del pla pel Grau de l'Escaleta, el tresc ofereix un cert nivell d'exigència, tant per la llargada com per la verticalitat trenca-genolls de la baixada vertiginosa al mas Aiats pel Grau de l'Escaleta. Tanmateix, en un dia radiant de maig, el recorregut és espectacular i les panoràmiques magnífiques.

ℹ️ Lost in translation? 🇪🇺🇬🇧 ... and more
Open page with Google Chrome and activate the auto translator in the language of your choice.
Abrir la pàgina con Google Chrome y activar el traductor en la lengua de preferencia.

ℹ️ Aclariment
Trobaràs més detalls d'aquest tresc (relat genèric de la contrada, llocs d'interès, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al bloc d'esporqueret: esporqueret.net

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
DADES - DATOS - DATA
➡️ Aproximació
◼︎ Punt de trobada (inici del tresc)
Entrada de Cantonigròs. Aquest cop no s'ha pogut deixar els cotxes en l'aparcament del restaurant Puntí (el primer edifici, a mà dreta, en arribar a Cantonigròs). Aquest aparcament és només per a clients. Continuant pel carrer del restaurant, es pot trobar aparcament fàcil al primer carrer a mà esquerra.
◼︎ Finalització
El mateix lloc d'inici.

➡️ Avituallament
◼︎ Hostal restaurant 4Carreteres: Carretera C17, km - 08551 Tona
Quan tots venim de Barcelona i rodalia, el lloc ideal de trobada i agrupament és aquest. Obert des de les 6, ofereix acollida, bon cafè i uns xuixos que no te'ls acabes!
◼︎ Restaurant Puntí: Carretera de Vic a Olot, km 24, 08569 Cantonigròs, Barcelona
Cuina casolana, de la terra. Servei amable i excel·lent. Un lloc apropiat per fer un àpat després d'un tresc per la contrada. Cal tenir present que la cuina tanca a les 15.00 en un dia feiner!

➡️ Senyalització
Un cop travessada la carretera C-153, pel pont de la Rotllada, hi ha un senyal vertical en direcció a Cabrera. La senyalització, un cop es deixa la pista principal, no és excel·lent. Hi ha senyals -marques blaves- en diferents indrets del sender; tanmateix manquen senyals clars en punts d'intersecció. Com a norma clara, per al tram de ruta de pujada al santuari, cal sempre prendre el trencall de mà esquerra. Així de fàcil. El sender que porta al Pla d'Aiats tampoc no està gaire senyalitzat. Tanmateix, un cop dins el sender no hi ha confusió possible; és l'únic corriol existent un cop passada la bifurcació amb un senyal vertical precari que indica la direcció correcta.

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
TRAM A TRAM

➡️ Itinerari
Cantonigròs - Carretera C-153, pel pont de la Rotllada - Mas Caselles (a mà esquerra) - Camí d'Aiats (un tram) - Sender de mà esquerra a la primera intersecció - Coll de Bram - Santuari - Cim de Cabrera - Baixada pel camí de les Marrades - Coll de Bram - Camí d'Aiats - Pla d'Aiats - Baixada pel Grau de l'Escaleta - Mas Aiats - Cantonigròs.

◼︎ Acompanyats
No és fatal anar perduts, si es va en la direcció correcta!
Avui érem Assumpta i esporqueret.

➡️ TRAM 1
Cantonigròs - Coll del Bram - Santuari - Cim

Tram directe i gens complicat. Des de l'aparcament del restaurant Puntí és ben visible el camí de terra que segueix paral·lel a la carretera C-153 en direcció a Cabrera. A mig kilòmetre, arribats a l'altura del pont cal travessar la carretera i passar el pont pel pas habilitat. Just passat el pont es gira a mà dreta per la pista, Camí d'Aiats. En la primera bifurcació cal deixar el Camí d'Aiats i continuar a mà esquerra; la pista es convertirà en sender ombrívol. A partir d'aquest punt la recomanació és agafar sempre el trencall de mà esquerra fins a arribar al Coll de Bram. Estarem just a sota del penyal del santuari. Cal continuar recte amunt per les escales; el santuari és a tocar. Per cert, des de mitja pujada les panoràmiques són d'allò més espectacular. Des del santuari cal continuar fins al punt més alt, on s'ubicava el castell, a uns 500 metres. Panoràmiques corprenedores. Es pot tornar al santuari, on hi ha una taula on fer una aturada i un mos.

➡️ TRAM 2
Santuari - Marrades - Coll de Bram - Pla d'Aiats

Des de la porta principal del santuari es fa visible el camí de baixada per les Marrades (camí més fàcil, de baixada) que porta a Coll de Bram. Des de Coll de Bram cal deixar la pista i continuar pel sender de pujada, ara en direcció al Pla d'Aiats. Després d'uns 100 m hi ha el trencall que baixa a mà esquerra (hi ha un pas barrat amb una corda) i continuar per la fageda. Aquest sender porta directament al Pla d'Aiats. Hi ha una intersecció (l'única) amb un senyal que indica el camí recte a Aiats per la fageda. El sender es convertirà en corriol quan se surt de la fageda i, pel mig del pla, porta directament a les mirandes naturals de la cinglera d'Aiats. L'espectacle està servit. Un cop es decideix tornar a Cantonigròs caldrà refer un tram del corriol, fins a arribar a l'alçada de la borda d'Aiats (mig en ruïnes, és visible des del corriol. Es passa per davant la casa i un faig monumental ens indica la baixada pel Grau de l'Escaleta. Aquest és el tram més complicat. La baixada per aquest indret és molt ràpida; això vol dir que aquest corriol és un autèntic trenca-genolls (millor no fer-ho en un dia de pluja!). Tram no apte per a qui pateix vertigen. Allà sota hi ha la masia Aiats, un bell indret; avui el ramat pastura als prats vora casa.

➡️ TRAM 3
Pla d'Aiats (penya-segats) - Borda d'Aiats - Grau de l'Escaleta - Masia d'Aiats - Cantonigròs

Un cop es decideix tornar a Cantonigròs caldrà refer un tram del corriol, fins a arribar a l'altura de la borda d'Aiats (mig en ruïnes); és visible des del corriol. Es passa per davant de la casa i un faig monumental ens indica la baixada pel Grau de l'Escaleta. Aquest és el tram més complicat. La baixada per aquest indret és molt ràpida; això vol dir que aquest corriol és un autèntic trenca-genolls (millor no fer-ho en un dia de pluja!). Tram no apte per a qui pateix vertigen. Allà sota hi ha la masia Aiats, un bell indret amb història quasi mil·lenària. Avui el ramat pastura als prats vora casa i les ovelles han celebrat el nostre pas. No s'ha trobat com arribar al mas per corriol o camí; per tant, s'ha tirat pel dret pel costat esquerre de la casa. Un cop davant la porta principal hi ha el Camí d'Aiats que porta directe a Cantonigròs.

Bon tresc.

Panoràmica Aiats

Miranda natural

Intersección

Esquerra (pel Grau de l'Escaleta)