Descarga

26 de junio de 2021

Fecha de realización

junio 2021
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
CANTONIGRÒS - PUIG LA BASTIDA - PLA D'AIATS - CABRERA - CANTONIGRÒS
(dissabte, 26 juny 2021)
UBICACIÓ: Cantonigròs, Collsacabra/Cabrerès, Osona, Barcelona

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Aquesta ruta circular, amb inici a Cantonigròs, és espectacular. No presenta cap dificultat tècnica, però cal estar amb un mínim de forma física per fer-la com una matinal. Es vorejaran les impressionants cingleres dels Aiats per anar a fer el gens complicat puig de la Bastida (1242 m). Des d'allí se'n puja al Pla d'Aiats on les panoràmiques són realment extraordinàries; espaterrants, diria algú. Tot el Pla dels Aiats és una passejada agradable entre falgueres de quasi 2 metres d'alçada (a finals de juny); un darrer tram per una fageda impressionant i ombrívola ens porta al coll de Bram i l'ascensió ràpida al santuari de Cabrera. Es fa la tornada per les Marrades i, de baixada accelerada pel marge dret de la riera d'Aiats, s'arriba sense entrebancs a Cantonigròs; punt d'inici del tresc.

ℹ️ Lost in translation? 🇪🇺🇬🇧 ... and more
Open page with Google Chrome and activate the auto translator in the language of your choice.
Abrir la pàgina con Google Chrome y activar el traductor en la lengua de preferencia.

ℹ️ Aclariment
Trobaràs més detalls d'aquest tresc (relat genèric de la contrada, llocs d'interès, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al bloc d'esporqueret: esporqueret.net

■■■■■■■■■■■■■■■■■■
DADES - DATOS - DATA
➡️ Aproximació
◼︎ Punt de trobada (inici del tresc)
Entrada de Cantonigròs. Aquest cop s'ha pogut deixar el cotxe en l'aparcament del restaurant Puntí (el primer edifici, a mà dreta, en arribar a Cantonigròs). Aquest aparcament és només per a clients; s'havia reservat l'àpat del migdia.
◼︎ Finalització
El mateix lloc d'inici.

➡️ Avituallament
◼︎ Hostal restaurant 4Carreteres: Carretera C17, km - 08551 Tona
Quan tots venim de Barcelona i rodalia, el lloc ideal de trobada i agrupament és aquest. Obert des de les 6, ofereix acollida, bon cafè i uns xuixos que no te'ls acabes!
◼︎ Restaurant Puntí: Carretera de Vic a Olot, km 24, 08569 Cantonigròs, Barcelona
Cuina casolana, de la terra. Servei amable i excel·lent. Un lloc apropiat per fer un àpat després d'un tresc per la contrada. Cal tenir present que la cuina tanca a les 15.00 en un dia feiner! El menú de cap de setmana és un xic més car que en dies laborables (avui, 25 €).

➡️ Senyalització
Un cop travessada la carretera C-153, a l'altura del pont de la Rotllada, seguim recte en direcció a Ca la Rotllada (mas) pel marge esquerre de la riera. La senyalització no és excel·lent. Hi ha senyals en diferents indrets del sender, però són generalistes; no són gaire útils per a la ruta que s'ha programat. Recomanable fer ús de mapa, gps o ruta wikiloc per no despistar-se.

■■■■■■■■■■■■■■■■■■
TRAM A TRAM
➡️ Itinerari
Cantonigròs - Carretera C-153, pel pont de la Rotllada - Ca la Rotllada (a mà dreta) - Marge esquerra de la riera de la Rotllada - Mas Comajoan (a 100 m, a esquerra de la ruta) - Puig de la Bastida - Els Aiats - Pla d'Aiats - Fageda d'Aiats - Coll de Bram - Cabrera - Les Marrades - Coll de Bram - Baixada pel marge dret de la riera dels Aiats - Camí d'Aiats - Cantonigròs.
● Acompanyats
No és fatal anar perduts, si es va en la direcció correcta!
Avui érem Assumpta i esporqueret.

➡️ TRAM 1
Cantonigròs - Ca la Rotllada - Cingleres d'Aiats (per sota) - Puig de la Bastida

Aquest tram no és gens complicat; tanmateix, la senyalització no és apropiada per a la ruta. Això vol dir que és recomanable seguir la ruta en un mapa o GPS. La intersecció més rellevant és just passades les darreres edificacions de Ca la Rotllada. En arribar a la darrera edificació hi ha un pontet de fusta que travessa la riera de la Rotllada; és un punt de bifurcació. Aquí cal continuar pel ramal de mà dreta, sortint de la pista principal; de fet, cal travessar la riera (amb poca aigua o molta). A partir d'aquest punt, la ruta és bastant intuïtiva; tindrem sempre les impressionants cingleres d'Aiats com a referència. Passarem a uns 100 metres del mas de Comajoan (ni el veurem, però; només el veurem des de dalt dels Aiats ). Es continuarà per pista fins a arribar a un senyal vertical que hauria d'indicar la direcció a la Bastida (malauradament, algú ha fet la bretolada d'arrancar el plafó d'informació direccional a mà esquerra!). En aquest punt cal sortir de la pista principal, iniciar un petit ascens i endinsar-nos a un frondós bosc de faig (marge nord/est dels Aiats). Seguirem a l'ombra generosa de la fageda fins a la sortida del boscatge. En aquest punt, sota un arbust, hi ha una petita fita de pedres; és el lloc per sortir definitivament de la pista i, per corriol fressat, iniciar la curta ascensió al Puig de la Bastida (un turonet pelat i allargat amb vistes a Cabrera i els Aiats).

➡️ TRAM 2
Puig de la Bastida - Els Aiats - Fageda d'Aiats - Coll de Bram - Santuari de Cabrera

Des del puig, es baixa seguint el corriol i ràpidament iniciarem la pujada als Aiats; altre cop per dins fageda. Ens espera una primera miranda amb panoràmiques magnífiques a Hostalets d'en Bas i masies diverses. Continuant pel corriol, estarem ja al límit de la cinglera d'Aiats a la nostra esquerra; sempre amb panoràmiques excel·lents. Assadollats de panoràmiques, girarem pel corriol en angle recte a mà dreta per travessar aquest pla extraordinari. A finals de juny ja s'ha posat el vestit verd d'estiu; la falguera és la reina d'aquest indret. Passejada agradable. Aviat s'arriba al tram de baixada; un altre cop per territori de fageda monumental. Només hi ha un petit pas complicat; aquest pas, però, ofereix el suport d'una corda i peus metàl·lics per facilitar el pas en dies més humits. En un tres i no res s'arriba al coll de Bram. Ara, davant nostre, veurem les escales que pugen en verticalitat al santuari de Cabrera. Pujada curta. És recomanable girar la vista enrere i contemplar (a la nostra espatlla) el puig de la Bastida i boscatge dels Aiats i també -allà sota, a la dreta- Cantonigròs. Deu passes més i som al santuari. En cap de setmana (si més no avui, hi ha servei de bar i restaurant). Un lloc per passar una estona i visitar l'interior del santuari (avui era obert).

➡️ TRAM 3
Santuari de Cabrera - Les Marrades - Coll de Bram - Marge dret de la riera d'Aiats - Camí d'Aiats - Cantonigròs

La baixada del santuari per les Marrades és un camí ràpid, ombrívol i bo de fer. En poca estona tornarem a ser al coll de Bram. Des del coll farem la baixada directa a Cantonigròs pel sender molt ben fressant que ressegueix el marge dret de la riera d'Aiats (evitarem tornar a agafar el corriol que porta als Aiats i que hem fet abans). Pel marge dret de la riera d'Aiats es baixa més ràpidament i sense problemes a Cantonigròs. No hi ha pèrdua per arribar al Camí d'Aiats (a mà esquerra porta a la masia; a mà dreta ens porta a Cantonigròs).

Salut i natura,
EsPorqueret
Parquing

Can Puntí - aparcament

Puente

Pont de la Rotllada

Ca la Rotllada

Puente

Pontet de fusta (travessar a dreta)

Dreta

Pas amb barrera (seguir recte per pista)

Esquerra

Esquerra - sortir de pista

Cima

Puig de la Bastida (1239 m)