• Foto de Carena del Comanegra: Coll del Boix - Pla de la Primavera- Comanegra- Serra de Monars- Basses Monars

Fecha de subida 10 de febrero de 2013

Fecha de realización febrero 2013

1,6
3,1

cerca de Beget, Catalunya (España)

Ruta fàcil que transcorra per tota la carena del Comanegra (1557 m.)amb inici i final a Coll del Boix.

Accés:
Des de Castellfollit de la Roca cal agafar la carretera que va cap a Oix i Beget, un cop passat Beget, un parell de revols desprès d'haver passat el quilòmetre nou, cal agafar a mà dreta la pista que condueix fins a les Basses de Monars.
Des de Camprodon cal anar en direcció a Molló, al cap de tres quilòmetres cal trencar a la dreta en direcció Rocabruna i Beget. Un cop passat Rocabruna, desprès del cartell del quilòmetre vuit, a mà esquerra es veu l'inici de la pista que porta fins a les Basses de Monars. Vinguent des de Camprodon es veu el dipòsit que hi ha al costat de la pista.
La pista es troba en molt bones condicions, com aquell qui diu, és gairebé llisa i en la majoria de punts passen dos cotxes de costat sense cap dificultat. No hi ha ni roca solta ni grans forats. Per un turisme no hi ha problema. És una pista molt semblant a la que puja de Queralbs fins a Fontalba.

Ruta:
Des de Coll del Boix, on hem aparcat, ens enfilem en direcció nord fins arribar al cim de la carena, en aquest trams el camí no està gaire marcat, la millor opció és anar en direcció nord. Al track es veu que vam intentar seguir un rastre de camí que hi havia, cosa que ens va complicar la vida. Recomano que la essa que el track fa en aquest tram, la gent no la fagi i segueixi en direcció nord.
Un cop arribats al Pla de la Primavera llavors el camí a seguir ja no té pèrdua, cal anar en direcció est, seguint la carena fins arribar al cim del Comanegra.
Desprès de fer cim, continuem en direcció est, aquest cop ja davallant la carena, fins a mig camí entre el Comanegra i el Pic de les Bruixes. Cal destacar que hi han uns cent metres amb un pendent més pronunciat del que ens anem trobant, i que amb neu ens va portar algunes complicacions. Amb neu recomanaria evitar-lo baixant del cim recte cap a les Basses de Monars.
Un cop arribats a mig camí del Pic de les Bruixes, cal agafar el camí que va en direcció sud-oest passant pel mig del bosc, està marcat amb pintura groga i verda i taronja.
Un cop el camí desemboca al final de la pista, sols s'ha d'anar desfent la pista fins arribar al punt on hem aparcat el cotxe. El track mostra que ens vam desviar per anar fins a les Basses de Monars.
La ruta és escassa en aigua, sols hi ha una font gairebé al final de la pista.
El dia que la vam fer, el Comanegra es presentava enfarinat per la neu,al cim hi havien uns tres o quatre centímetres. Aquesta mica de neu no ens va comportar problemes, com a molt en el petit tram de baixada comentat anteriorment, que s'havia d'anar a poc a poc i molt en compte.

Índex IBP: 53 HKG

• Foto de Xevi Molera

Xevi Molera 04-ene-2016

Hola,
    Aquest proper dissabte volem pujar al Comanegre des de Rocabruna amb la bici a coll (ja hem fet varis cims així) i després continuar cap a La Manera.
    Tenim el dubte de si, com fas tu resseguir tot el cim de la muntanya o si et sembla que hi han trams de camí molt arran de cingle que poden ser perillosos de fer amb la bici a coll.
    Si fos així descartariem resseguir tot el cim i baixariem desfent el camí de pujada, però es clar ens fa més ilusió la primera opció.
    I una altre pregunta es quan temps calcules que hi ha a peu, un cop fet el cim fins recorre tota la muntanya?
    Salut i gràcies!

• Foto de Miquel.Batlle

Miquel.Batlle 05-ene-2016

Bones Xevi,
    No tindreu cap problema, no hi ha cingle, tot es prat d'herba, i a dalt la carena és amb herba i bastant ample, potser et diria que mínim és de 2 o 3 metres. Això si, el pendent és bastant important.
    A peu, fent com la ruta, pujant pel costat més dret i fent més volta per baixar. Crec que hi ha una hora i mitja per pujar i una altre hora i mitja per baixar. D'altra banda, conec gent que ho ha fet amb una hora per pujar i una per baixar, llavors ja depèn del nivell de cadascú.