Tiempo en movimiento  2 horas 33 minutos

Fecha de realización marzo 2021

2,3
4,6

cerca de Montesquiu, Catalunya (España)

Hem aparcat en el aparcament del Castell de Montesquiu. Castell espectacular molt ben cuidat per la Diputació de Barcelona. Val la pena gaudir l'entorn enjardinat i les zones exteriors.
Nosaltres hem fet la caminada seguint la ruta ben senyalitzada (ratlles blanques i verdes) pel camí cap el Castell de Besora.
Primer seguim la pista, superant el fort desnivell que hi ha, fina al Pla de Revell.
Just a dalt podem visitar les restes de l'antiga casa i la Font de Revell. A la font no hi hem vist sortir molt poca aigua, però és molt curiós veure el forat d'on surt aquest aigua (just el vell mig de la roca).
Un cop aqui, ja divisem el Castell, on volem anar en l'excursió d'avui.
Seguim el camí, on hi trobarem una forta baixada, que cal prestar-hi atenció, i seguirem per trobar el camí de pujada per la banda de Santa Maria de Besora.
Un cop a dalt, gaudim de la reconstrucció del Castell i les fantàstiques vistes a 360°.
Podem gaudir-ho plenament amb el bon dia que ens ha fet.
La tornada la fem en principalment pel mateix camí de l'anada, amb la salvetat del inici, quan just de sortir del Castell agafem una drecera que ens porta al camí, un altra cop. Aqui cal anar en compte, ja que hi ha una forta pendent.
Seguim el camí, salvant la forta pujada i arribem al Pla de Revell que seguirem el camí inicial fins a l'aparcament.
Molt bona i recomanable ruta, sense cap dificultat tècnica rellevant. Les dues pendent grosses, es poden evitar just pel les alternatives que ens dona el camí.