Tiempo en movimiento  una hora 12 minutos

Fecha de realización julio 2020

1,1
2,3

cerca de Mura, Catalunya (España)

Sencilla caminada pels voltants de Mura, anant a buscar el Castell de Mura, la figura del guerrer de Xian, i les ruïnes de la Casa de la Vall.
Aparquem a la carretera entre Terrassa i Mura, sobre el PK 19, surt un cami en pujada a ma esquerra i un altre a la dreta, el deixem sense molestar a ma esquerra en el camí que porta al Mas Lleïr.
Possa camí privat però m'he decidit a passar, espero que caminant no possin problemes. Fem un tram de cami, i veiem una bifurcació a la dreta que obviem, en tot cas per aqui també podriem tornar. De fet he parlat amb gent de la zona i m'han confirmat que no possen impediments per passar caminant pel mas, i arribar a l'ermita i a la Font. Ho deixo per un altre dia.
Seguim una mica mes i trobem un caminet que surt a ma dreta, l'agafem i ens pocs metres veurem una mica més amunt la figura del Guerrer de Xian. Ens apropem, realment no tinc ni idea que pinta aquesta figura aqui, es força curiós. Tornem enrere i pujem cap a les ruïnes del Castell, una mica intuitiu ja que no hi ha camí. De totes formes, si ens volem orientar està just a sobre d'una de les dues grans torres d'A.T. que hi han a la zona (la de mes al sud)
En poca estona arribem, realment no queden gaires restes, el que sembla part d'una torre i poca cosa mes. Baixem cap a l'altre banda, veient molt a prop un parell de torres d'A.T.
Arribem a una pista que si seguim ens deixaria al cami inicial o si girem per un corriol a ma esquerra arribarem a la carretera i d'aqui cap al cotxe.
Una mica abans al cotxe, a ma esquerra surt una altra pista en baixada que ens portarà cap a la Casa de la Vall.
Després d'uns quants revolts arribem a la Casa de la Vall, una interessant construcció que ja comença a estar en ruïnes, una llàstima perque sembla un edifici senyorial. Just al devant hi ha una bassa i una bonica font amb una imatge de la Moreneta que raja amb ganes, així que ens refresquem una mica.
Després de refrescar-se, fem una mica el curiòs per les ruïnes, hi ha una porta però està oberta.
Aneu amb compte que pot ser perillos!
Des d'aqui no cal continuar més, he fet una petita volta per la zona però no val molt la pena, aixi que desfem el tram de pista i ens dirigim cap al lloc on hem aparcat.
Parquing

Aparcament a Carretera de Mura B-1221

Aparcament a l'entrada de la finca Mas Lleïr al PK 19,1 de la Carretera B-1221 de Terrassa a Mura
Panorámica

Bassa

Desguàs de la Bassa

Agafem cami a esquerra

El cami es maco però ens allunyem. Tornem enrere