Fecha de subida 28 de enero de 2016

Fecha de realización enero 2016

2,4
4,7

cerca de Sanaüja, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Noguera) Excursió organitzada pel Grup dels Dimecres, el 27 de gener de 2016; total de 10km; +270 -270; 4 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Sanaüja, Castell de Sanaüja, sender Serra Rocabandera, Puig Rocabandera, Torre guaita, Ribelles, ermita Mare de Déu dels Esclopets. Participants: 10 del Grup dels Dimecres. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

Comencem a la Plaça Major de Sanaüja. El lloc de Sanaüja va ser conquerit el 951 pel comte d’Urgell i la població va anar creixent sota el control i defensa del castell que s’hi va bastir.

Des del davant de l’església parroquial tenim aquesta vista, emblemàtica, del castell de Sanaüja, on haurem de pujar per començar. D’acord amb el filòleg Albert Turull, Sanaüja provindria d’un antic topònim ibero-bascoide... ...