4,2
8,4

cerca de Guardia de Tremp, Catalunya (España)

Des de Guàrdia de Tremp, anem a veure el Castell de Guàrdia, pel camí recuperat de Collmorter (IV Diada del Camí de Muntanya, de la "província" de Lléida i explicat a http://www.caminsdemuntanya.com/rutes/pallarsj/cami13.htm) , passem pel Castell de Mur i Ermita de Santa Maria, anem a Miravet, pugem a Les Mosques, visitem Vilamolera amb l'ermita de Sant Salvador de la Serra, baixem fins a Santa Llúcia, amb la seva ermita i tornem a Guàrdia de Tremp.
S'ha de significar que a Sant Salvador de la Serra no arribem per la pista sinó pel que sembla una carrerada antiga. Per baixar a Santa Llúcia ho fem pel Pla de la Creu, sense camins evidents, seguint traces i arribem a Santa Llúcia per un camí vell.
Sortim de Santa Llúcia per la Font de la Moixa, el primer tros està molt brut i baixem per un camí vell fins que es desdibuixa, seguim un rastre fins a la pista que es el Camí Vell.
S'ha d'anar en compte, però sabent on es va i seguint be el gps no ha d'haver cap problema, encara abans de fer-la s'ha de saber que una part de l'excursió es va per camins perduts i rastres de cabra. Crec que val molt la pena, no hi ha cap moment que s'hagi de grimpar ni desgrimpar.