Tiempo en movimiento  4 horas 11 minutos

Fecha de realización marzo 2019

4,6
9,1

cerca de Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹⏹
CASTELLS DE LLAÉS i MILANY - BALMES DEL TEIXIDOR
Dissabte, 2 març 2019 (Llaés, Ripollès, Girona)

Tresc circular pel sud de la comarca del Ripollès
Tot història, paisatge i natura de bellesa excepcional. Des del nucli del rústic vilar de muntanya de Llaés, passant pel seu castell dalt del cim de Sant Bartomeu (909 m), per l’Ermita de la Mare de Déu de la Cau, per la Font de l’Obi, per les restes del Castell de Milany. El tram final del recorregut n’ofereix admirar l’entorn de les Balmes del Teixidor. Força al·licients per a una sola trescada!

⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺⏺
DADES ------------------------------ DATOS ------------------------------- DATA

Anotacions
◼︎ Trobaràs una descripció amb altres detalls de la ruta al blog Esporqueret:
Imatges i vÍdeo
● Llocs d'interès
● Cartografia i referències

◼︎ Ruta programada i portada a terme per gentilesa i amb el guiatge d'Atlas Natura.

Aproximació per la C-17 (Barcelona – Vic – Ripoll)
◼︎ Des de Ripoll (estació Bus): Agafar l’N-260a en direcció a Vallfogona de Ripollès. Al km 11 cal sortir de l’N-260a, a mà dreta, en direcció a Llaés (senyalitzat). Seran 10 km de pista asfaltada. Arribats al nucli de cases de Llaés cal continuar 2 km més fins a arribar a la zona d’aparcament (a mà esquerra i senyalitzat).
◼︎ Des de Sant Quirze de Besora: Agafar la BV-5227 en direcció a Santa Maria de Besora i Vidrà. Arribats a Santa Maria de Besora, sortir de la BV-5227, a mà esquerra, en direcció a Llaés (per pista asfaltada). Just passat el Castell de Llaés (a mà dreta) es troba la zona d’aparcament (2 km abans del nucli de cases de Llaés). Si es ve del sud per la C-17, aquest trajecte és més curt que l’anterior des de Ripoll).
◼︎ Com arribar-hi: Aparcament (prop del Castell de Llaés)

▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️▶️
TRAM A TRAM ---------- TRAMO A TRAMO ---------- STRECH BY STRECH

▶️Tram 1
Aparcament - Panteó - Hostal i Castell de Llaés - Santuari Mare de Déu de la Cau

Sortim des de l'aparcament (en un revolt de la carretera) en direcció al Panteó de Llaés (senyalitzat). El Panteó està a uns 800 m de distància i a mà esquerra. Continuem pel mateix camí fins a la casa coneguda com el Solei. Allí girem a mà dreta per agafar la pista que ens portarà a l'Hostal de Laés i, si ens ve de gust, ens arribarem fins a les portes del Castell de Llaés. Val a dir que el castell és actualment un allotjament rural i, per tant, per entrar-hi caldrà demanar autorització als propietaris (no ho hem provat). Des de l'Hostal, a peu de pista enfilem bosc amunt en direcció a Vidrà (seguint senyalització). Seguirem les marques grogues per corriols i pistes forestals fins a arribar al Santuari de la Mare de Déu de la Cau.

▶️Tram 2
Santuari Mare de Déu de la Cau - Serra de Milany - Font de l'Obi - Castell de Milany

Des del santuari ens dirigirem per un corriol remuntant la Serra de Milany. El sender és ben evident i fressat en quasi tot el camí; tanmateix, en alguns trams, caldrà endevinar el pas. Arribarem a la Font de l'Obi, situada sota un enorme i solitari faig. Continuarem camí pel pla del Castell. Només tindrem visibles el turó del castell i les antenes. L'aproximació és fàcil i la pujada no presenta cap dificultat. El Castell de Milany (de fet, el que queda) és una miranda extraordinària amb panoràmiques a 360º. Val la pena fer una aturada i contemplar cims emblemàtics com el Pedraforca, la Serra del Cadí, el Puigmal, el Canigó, etc.

▶️Tram 3
Castell de Milany - Mas de Milany - Balmes del Teixidor - Mas del Teixidor - Hostal de Llaés - Aparcament

La baixada del castell la farem en direcció a la Bassa i Mas de Milany; desfent part del camí de pujada. En un dia de bona visibilitat no hi ha problema; aviat veurem el Mas de Milany a sota. En aquest tram el sender no és tan evident; però no hi ha pèrdua. Arribats al Mas de Milany girarem a mà dreta per un tram de pista. Caldrà estar atents al trencall a mà esquerra de la pista que ens portarà a la Balma de Fleus (el nom del torrent); després a la Balma de Baumassa (Torrent de Burbau) i, finalment, a la Balma del Teixidor. Són indrets farcits de resiliència! Continuarem en direcció al Mas del Teixidor i, després, també per pista, fins a l'Hostal de Llaés. Continuarem per la pista a mà esquerra fins a arribar a l'aparcament; el final del tresc.