Descarga

12 de agosto de 2010

Fecha de realización

agosto 2010
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Pedra, Catalunya (España)

IBP: 136 (Veure detall a l'enllaç a web externa).
Refugi Sant Jordi - Coll d'Escriu - Pont de Sant Nazari - Collet de la Ferreria - Refugi de Rebost - Collada de Comafloriu - Cap del Serrat Gran - Colladeta de Comabella - Puig de Comabella - Refugi Niu de l'Âliga

Cima

CAP DEL SERRAT GRAN (2402 m)

Panorámica

COLLADA DE COMAFLORIU (2194 m)

COLLADETA DE COMABELLA (2347 m)

Senderismo

COLLET DE LA FERRERIA

ERMITA DE SANT ANDREU DE GRÈIXER

er l'esquerra (SE) es puja en pocs metres al petit i bell nucli de Gréixer, d'on destaca l'església d'origen romànic de Sant Andreu; cal davallar per la dreta (SE) vorejant el vessant occidental del turó de Sant Natzari sentint tothora el torrent de Fontbona al sud.

ESCRIU

Es passa pel costat del mas d'Escriu (km 1,67, 1310 m) i es comença a remuntar (NE) cap al coll homònim.

LA TOSA (2537 m)

aquesta ruta planteja remuntar 170 m al nord i fer el cim de la Tosa (punt geodèsic; 2536 m).

MILLARÈS

S'arriba a la casa Millarès. Grans vistes a ponent i al nord de la Roca Tallada, les Roques Negres, les Penyes Altes, el Moixeró i la Tosa. Es voreja el mas per darrere, pel seu costat occidental, es passa per l'esquerra d'un estable i s'agafa una pista a mà dreta (S; km 7,73, 1209 m) que puja lleugerament a llevant entre pastures.
Cima

PUIG DE COMABELLA (2436 m)

s'ascendeix novament fins al puig de Comabella (km 4,91, 2436 m). Es tenen amplíssimes panoràmiques d'ambdues valls, la cerdana al nord i la berguedana al sud.
Refugio

REFUGI DE REBOST (1640 m)

Gaudim a migdia i a ponent d'unes excepcionals panoràmiques de Gréixer, la Roca Tallada, la serra de Gisclareny, el Pedraforca, el Cadí i el Moixeró. http://www.feec.es/Informacio%20Gral/Refugis/refugi.php?idRef=25749

REFUGI NIU D'ÀLIGA (2520 m)

Refugi de Niu d'Àliga. Punt més alt de la Cavalls del Vent. http://www.feec.es/Informacio%20Gral/Refugis/refugi.php?idRef=22934
Refugio

REFUGI SANT JORDI (1565 m)

Cal partir-ne desfent de baixada al sud els darrers metres de l'anterior etapa pel GR 107 o Camí dels Bons Homes fins a retrobar la bifurcació amb el PR C-125 (km 0,05, 1548 m; pal indicador): cal deixar-lo a la dreta (S) i davallar a llevant (SE) pel mateix GR 107 per dins del bosc en direcció al coll d'Escriu.

ROC NEGRE (2024 m)

Es creua una nova pista i se segueix cap al NE pel vessant occidental del Roc Negre, de la Bòfia i dels Rocs de Canells a través d'un espès bosc de pi negre.

• Foto de Bià

Bià 11 abr. 2012

Bona Tarda . vuldria fer-la en 5 dies la tercera setmana de juny en podrieu orientar quina es la millor direccio i els itineraris. tu las fet en 4 dies i si se troba neu per aquestas dates.
    salutacions
    Bià

• Foto de montfranc

montfranc 11 abr. 2012

En condicions normals no es troba neu però, si es donessin condicions excepcionals d'aquí a que tinguis d'anar, sempre pots fer una trucada als guardes dels refugis que t'informaran. En la meva opinió personal, i vist el vist, en sentit contrari a les agulles del rellotge, tal com la vaig fer, és la millor opció. Que et vagi bé.