Fecha de subida 31 de agosto de 2019

Fecha de realización agosto 2019

3,0
6,1

cerca de Berga, Catalunya (España)

Excursió feta el dia 31/08/2019
Es deixa el cotxe a Fumanya, on sempre hi sol haver aparcament, just al costat de la carretera i davant del camí que puja a Queralt.
Al wp1 tenim l'ermita de Sant Pere de la Madrona, magnifiques vistes. Seguim cap a Queralt, que s'hi arriba per l'aparcament, wp2 Santuari de Queralt, wp3 Cova de la Troballa. Des d'aquí, direcció oest, ja veiem el primer objectiu, un petit turó amb una estelada al cap d'amunt, wp4 deixem el camí i s'agafa un costerut sender, a la nostre dreta, que ens porta al wp5 on hi ha l'estelada, es desfà camí i es torna al wp4 per continuar pel camí principal. Just desprès del Mirador wp6 s'endevina una mena de corriol, a la nostre dreta7 que hem d'agafar, els primers metres són molt drets per terreny herbós, on hi trobem marques vermelles en forma de cercle, hem d'anar a buscar la cresta, i aquí comença l'aventura. La cresta no és difícil, però sí exposada, s'ha d'anar molt en compte, wp7 Castell de Berguedà, just abans d'arribar al cim hi ha restes d'un mur, el castell havia de ser petit petit. Més cap a l'est hi ha un altre turonet, he llegit en altres ressenyes que és accessible, jo m'ho vaig estar mirant, una mica, i no ho vaig veure clar, també pot ser perquè ja estava patint per baixar la cresta. Al wp8 tenim la Capella de Sant Joan, al wp9 deixem el camí i enfilem per un dret, però fàcil camí, fins el Cap de La Tartaneda wp10, bé en realitat són dos turons, els dos molt fàcils. Desfem camí i seguim el camí principal fins el wp11 on el deixem per un mal sender a la nostre esquerra, és molt dret, però curt. Arribem al wp12 que és un turó sense nom, però que és la cota més alta d'aquesta excursió, 1450m. A partir d' aquest turó baixem sense camí, amb tendència a anar cap a la dreta, per anar a buscar la pista de Cal Portet. Ara ja, en baixada i barrejant pista i sender, arribem a la Font Calenta wp13 i continuem la baixada seguint el rec de la font. Al wp14 hi ha una bandera, bé, havia estat una bandera.
Excursió molt agradable en un lloc emblemàtic com Queralt, amb la petita dosis de patiment pujant al Castell de Berguedà.