Fecha de subida 10 de marzo de 2021

Fecha de realización marzo 2021

3,6
7,2

cerca de Vilaplana, Catalunya (España)

APROXIMACIÓ: Per fer aquest recorregut, hem anat per la T-704 (Maspujols, l’Aleixar, Vilaplana), i poc després de passar el PK 19, aparquem a l’espai que hi ha a tocar de l’encreuament amb la carretera que porta a Mont-ral.

RECORREGUT: Força recomanable i variat, la seva primera meitat es molt panoràmica i avui que el bon temps ens ha acompanyat, hem pogut gaudir de les vistes. Els punts mes remarcables son el Puig de la Torre o de la Mussara, el Puig Pelat, el Portell de l’Onclet, el Portell de la Cova de la Bruixa, el Portell de l’Abellera, les 3 foradades de Mont-ral (Petita, Gran i Amagada), la Font del Moro, el Bosquet, el Mas de Cisterer, la Font dels Agrevols i el Mas de Vicent.

DESCRIPCIÓ: Comencem caminant uns pocs metres pel Camí dels Motllats i agafem un corriol a la dreta, amb trams poc evidents, que puja dret fins al Puig de la Torre o Cim de la Mussara, d’on seguint a l’esquerra per un tapat sender arribem a l’encreuament del Coll de la Creu del Pastor Nogués (WP 01). Agafem el camí de la dreta fins que un pal a l’esquerra (WP 02), ens marca el sender que cal seguir per pujar al Puig Pelat, dalt de que arribem després d’una petita grimpadeta (WP 03), anem per la dreta, seguint el pas que transcorre per sobre del cingle, fins que se’n separa per baixar pel Portell de l’Onclet i seguir pel Camí del Mas de Cisterer fins que arribem a un encreuament (WP 04) on pel sender de l’esquerra pugem passant pel Coll del Jaume i pel Portell de la Cova de la Bruixa (WP 05) i seguint per sobre del cingle del Racó de Sant Pere, arribem al Portell de l’Abellera (WP 06), on hi ha un pas per roca en el que tot i l’ajuda d’un cable, cal anar molt en compte, especialment si esta moll. El sender segueix per una zona mes feixuga amb puges i baixes fins que arriba a la Foradada Petita (WP 07) i poc mes endavant a la Foradada Gran o de Mont-ral (WP 08), la creuem per sota i pel sender de l’esquerra anem a trobar la Foradada Amagada (WP 09), que com be diu el nom cal que ens separem uns metres del sender per trobar-la, hi passem per sota i per l’altra costat tornem al sender pel que baixem fins a l’encreuament de la Font del Moro (WP 10). Agafem el sender de la dreta, pel que baixem fins al llogaret del Bosquet (WP 11) on trobem i seguim a la dreta el GR 7, que va a creuar el Barranc de la Fou, passem pel costat del mas del Cisterer i trobem dos encreuaments (WP 12 i WP 13), en els que anem a la dreta direcció al Barranc de la Font Fresca. En arribar-hi, seguim el GR que va pel sender de la dreta, la zona per la que transcorre, es molt agradable, obaga i amb força vegetació, passem per l’indret de la Font del Agrevols (WP 14) i seguim pujant fins a enllaçar amb el camí que transcorre per la Serra de Vicent (WP 15), el seguim per la dreta durant 400 metres i en sortim per l’esquerra, anant a trobar el pas pel que baixem fins al Mas de Vicent (WP 16) d’on anem a creuar la carretera i per l’altra costat, seguim per un pas no massa definit que transcorre entre el bosc i proper als conreus, fins que arribem al Coll, on hem deixat els cotxes.

ORIENTACIÓ: El corriol que puja al Puig de la Torre, tot i que es va trobant alguna fita, no esta massa definit. Tampoc ho esta l’últim Km. que hem fet, que tot i no tenir cap dificultat, mes que per un sender, transcorre per passos de boletaires. Pel que fa a la senyalització vertical, quasi be sols se’n troba per la part del recorregut que transcorre pel GR 7 pel que aconsello el seguiu amb l’ajuda del GPS.

01 Encreuament a la Creu de Noguers

Uns 300 metres abans, hem passat pel Geodesic del Cim de la Mussara (Fotos 1 i 2)

02 Encreuament

Anar a l'esquerra, direcció al Puig Pelat
Cima

03 El Puig Pelat

04 Encreuament

Anem a l'esquerra, pujant cap el Portell de la Cova de la Bruixa (fotos de la pujada)
Cima

05 Estem al Portell de la Cova de la Bruixa

Riesgo

06 Portell de l'Abellera

Pas de roca equipat. Aneu en compte, principalment si ho feu de baixada.

07 Foradada Petita

08 Foradada Gran de Mont-ral

09 Foradada Amagada

10 Encreuament a la Font del Moro

Anem a la dreta direcció a el Bosquet

11 El Bosquet

Enllacem amb el GR 7 i el seguim

12 Encreuament

Uns metres després de passar pel Mas del Cisterer

13 Encreuament

Seguim a la dreta pel GR 7
Fuente

14 Entorn de la Font dels Agrevols

A l'entorn de la Font Fresca, el GR s'en va per la dreta (Bifurcació senyalitzada - 1ª Foto), el bonic i obach sender va pujant i arriba a l'entorn de la Font dels Agrevols on he marcat el WP.

15 Encreuament

Arribem a una pista que seguim per la dreta