Tiempo en movimiento  2 horas 19 minutos

Fecha de realización febrero 2021

2,2
4,4

cerca de Santa Coloma de Gramenet, Catalunya (España)

Deixem el cotxe aprop del recinte Torribera, un conjunt d'edificis que antigament es feia servir com a clínica mental. Seguim caminant, i agafem a l'esquerra una pista de terra, on trobem un indicador en el que llegim que ens trobem a la Serralada de la Marina, continuem per la pista i el primer que veiem a la nostra esquerra es la Torre Pallaresa, obra senyera de l'arquitectura catalana del segle XVI, i un dels casals renaixentistes més importants del país.
Uns metres més amunt, deixem la pista i agafem una altra a la nostra esquerra que ens porta fins el monestir de Sant Jeroni de la Murtra, fundat l'any 1416, i on va ser rebut pels Reis Catòlics Cristòfor Colom a l'arribada del seu primer viatge. Un cop arribats a una esplanada, en la què si seguisim a la dreta arribariem a les portes del monestir continuem recte i agafem un corriol amb forta pendent i que ressegueix una línia d'electricitat fins enllaçar amb la pista que puja del monestir, girem a la dreta i agafem uns metres aquesta pista que baixa fins el monestir, per tornar agafar un corriol que en pronunciada pujada ens porta fins l'ermita de Sant Onofre, oratori construït l'any 1498 pels monjos de Sant Jeroni a un lloc aïllat, conegut com serrat de les Ermites. Seguim la ruta, i tot passant per un barri de cases d'una urbanització del terme de Montcada i Reixac, fem camí fins arribar a una esplanada amb un bonic mirador a les portes del recinte del poblat ibèric de Puig Castellar 303 mts. Ocupat des del s.Vl aC fins el II aC, pel poble dels laietans, i amb una superfície d'uns 4000 metres quadrats.
De baixada desfem el camí per anar a visitar l'ermita de Sant Climent situada al serrat de les Ermites, al cim d'un turó, al límit amb el terme de Montcada i Reixac, erigida com a oratori pels monjos de Sant Jeroni l'any 1673. Un cop visitada baixem per un corriol fins que trobem la pista del monestir de Sant Jeroni, i un cop en aquest punt seguim pel camí que haviem agafat de pujada, i que ens portarà fins on em deixat el cotxe.

Torribera

Castillo

Torre Pallaresa

Creu

Sant Jeroni de la Murtra

Intersección

Enllaç corriol pals elèctrics amb camí de Sant Jeroni de la Murtra al Puig Castellar

Ermita de Sant Onofre

Panorámica

Panoràmica del Barcelonès

Cima

Puig Castellar - Poblat Ibèric 303 mts.