Tiempo en movimiento  3 horas 21 minutos

Fecha de realización junio 2018

3,6
7,2

cerca de Algueña, Valencia (España)

Un parell de quilòmetres abans d'arribar al poble de l'Alguenya, en un desviament de la carretera a mà esquerre, troben les cases de la Herrada. Este lloc es pot prendre com a punt d'inici, tot i que seguint una pista alfaltada uns centenars de metres més cap amunt, hi ha un lloc per poder deixar el vehicle. Nosaltres iniciem la ruta en este últim punt. Remontem sense descans el desnivell del barranc fins la carena passant per l'alt de la Penya Grossa i continuant per diferents passos(un d'ells de certa dificultat tècnica) per senda prou ben marcada fins l'altre objectiu de la jornada:l'alt de La Mina. Esta és la part del recorregut més gratificant, amb vistes espectaculars ambdós costats de la serra.
La resta de la ruta la fem en descens continuat per alguna zona de pedrera, pistes i, fins i tot, algun curt tram de carretera.
Un encert haver-nos apropat per aquestos paratges.