• Foto de Circular Soutomaior pola Presa de Eiras

Fecha de subida 6 de septiembre de 2013

Fecha de realización septiembre 2013

5,4

cerca de Soutomaior, Galicia (España)

O comenzo de esta ruta facémolo no lugar de Aranza. Iniciamos a subida ata o Encoro de Eiras, situado no concello de Fornelos de Montes que acumula auga do río Oitavén mediante unha presa de formigón en bóveda de dobre curvatura, foi construída no ano 1977 para abastecer de auga o Concello de Vigo. Seguimos subindo ata o lugar de Calvos. A partir de aquí tócanos baixar ata Soutomaior, onde xantamos na Taberna O Lar de Félix, que nos atenden sempre moi ben. Pola tarde iniciamos a volta pasando pola Ponte de Comboa, que nos levará pola beira do Río Oitavén ata atravesalo por unha ponte colgante preto dunha praia fluvial, que nos achega a área de lecer Fonte da Tella. A partir de aquí facemos o mesmo percorrido que fixemos pola mañá ata un pouco antes do punto de saída.
Apenas ten asfalto. Todo o traxecto faise por camiños e sendeiros limpos, o que fai que o camiñar sexa doado. Coincide coa ruta GR-58 (Sendeiro das Greas) o de maior lonxitude de Galicia. Tamén parte de trazado coincide co camiño por onde vai a canalización da auga dende o Encoro de Eiras ata Vigo.
En este punto se puede apreciar la canalización que conduce el agua de la presa de Eiras a la planta de potabilización de O Casal, en Vigo.
El puente colgante con tirantes metálicos y soportes de hormigón en sus extremos, con suelo aligerado, hecho de tablas de madera. Se encuentra a pocos metros de la confluencia del río Verdugo con el río Oitavén, que cede su caudal al primero. El puente cruza el río Verdugo en un área que forma una poza de gran profundidad conocida como a "Poza das Bestas", al lado de una pequeña playa fluvial. No es apto para el paso de vehículos.
Puente medieval del siglo XIII y XIV, construido sobre tres arcos, dos de ellos de medio punto, sobre el río Verdugo, que conecta el barrio de Romariz con el de Comboa, ambos en la parroquia de Soutomaior. Siguiedo un sendero se llega a la parroquia pontevedresa de Pontesampaio, pasando primero por la playa fluvial de Comboa hasta la que es posible llegar desde el mar con pequeñas embarcaciones de motor con la única precaución de salvar durante la pleamar la barrera de arena que existe en la desembocadura del río Verdugo.
Puente medieval sobre el río Pequeno, ubicado en el lugar de Aranza, en un vistoso valle con laderas con una gran cantidad de socalcos o bancales, con los que los agricultores intentan salvar las pendientes para aprovechar las tierras de cultivo.
N42.33919 W8.56801

• Foto de laura_viajera

laura_viajera 19-ago-2017

Actualmente hay tramos de esta ruta que es recomendable no realizar.
    Dichos senderos son los de después de Aranza y después de Calvos. Estos senderos están llenos de silvas y tojos que dificultan el acceso, nosotros pasamos pero con mucha dificultad y terminando la ruta llenos de heridas por las silvas.
    Un saludo 😀

• Foto de dasparrandas

dasparrandas 19-ago-2017

Grazas por avisar aos que a queiran facer agora, pero despois de catro anos desde que a fixemos, non é de estrañar que se atope nas condicións que dis.
    Na maior parte das rutas que realizamos, e xa son moitas, na maioría atopámonos con carreiros neutralizados por maleza que os cobre. Sempre temos que buscar alternativas ou cos paus ir rozando o que se pode para poder pasar.

Pero dende logo continuaremos camiñando que é o que nos gusta.