Fecha de subida 20 de mayo de 2015

Fecha de realización mayo 2015

3,1
6,2

cerca de Tuixén, Catalunya (España)

Pujada al Vulturó o Puig de la Canal Baridana (2.649m) i a la Torreta de Cadí (2.562m) des del Coll de Jovell.

El Volturó i la Torreta de Cadí es troben inclosos al repte dels 100 cims de la FEEC.

---------------------------------------

Per arribar al Coll de Jovell s'ha d'agafar una pista forestal que comença just davant del trencant de Josa de Cadí (davant mateix del poble), a la carretera B-400.

La pista és aproximadament de 5,5 km fins al Coll de Jovell i és apte per a turismes. Hi ha algun tram incòmode.

La pujada es desvia a la dreta del camí principal després d'aproximadament 300 m. A partir d'aquest punt, no hi ha indicacions i la pujada és forta i constant entre pedres, tarteres i matolls.

Després de gairebé 3,5 km comença la baixada al Coll de la Canal Baridana passant per una petita zona de roques. El camí torna a estar indicat (en blanc i vermell). Un cop al Coll de la Canal Baridana toca la pujada final al Vulturó, cim més alt del Cadí. Petita grimpada per fer el cim.

Tornada passant un altre cop pel Coll de la Canal Baridana seguint les marques vermelles i blanques. El següent cim és la Torreta de Cadí al qual s'hi accedeix carenejant. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic.

La baixada entre pedres i tarteres és complicada. Baixa molt de cop i és força incòmode. Passa pels Planells de Josa. També està indicada amb marques blanques i vermelles fins al final de la ruta.

---------------------------------------

Ruta de vistes magnífiques.
Primer tram de pujada intens i una mica incòmode.

• Foto de Coll de Jovell
El Coll de Jovell[2] és una collada de 1.793 metres que enllaça la Serra del Cadí, al nord, amb la del Cadinell, al sud. Separa la vall de Josa de Cadí, a l'est i la de Cornellana a l'oest. Està situat al municipi de Josa i Tuixén. Hi passa el GR-150-1 que, des del Coll de Pal, a l'est de la Tosa d'Alp, ressegueix tota la carena del Cadí-Moixeró fins a la Canal de Migdía, a l'oest, on baixa al Coll de Jovell amb destí a Gósol. Una pista forestal en bastant bon estat, que surt a tocar de Josa, sota mateix de l'ermita romànica de Santa María, permet pujar en 5,8 Km al coll. Des del coll puja la ruta normal per accedir al Cadinell, de 2.113 metres, i a la carena del Cadí, a 2.600 metres, seguint el GR.
  • Foto de Torreta de Cadí (2.562m)
La Torreta de Cadí és una muntanya de 2562,1 metres que es troba entre els municipis de Cava i la Vansa i Fórnols, a la comarca de l'Alt Urgell.
  • Foto de Planells de Josa
Zona de prats baixant de la Torreta de Cadí.
  • Foto de Vulturó (2.649m)
El Vulturó és el cim més alt de la Serra del Cadí i del Prepirineu català.
  • Foto de Coll de la Canal Baridana
Coll entre el Vulturó i la Torreta de Cadí.
  • Foto de Cartell
Cartell de camí a la Torreta de Cadí.