Tiempo  una hora 27 minutos

Fecha de realización junio 2011

1,0
2,1

cerca de Santa Agnès de Malanyanes, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta quasi plana, molt senzilla, que té com a punt d'interès el visitar un dels pocs exemplars de pedres amb gravats d'origen prehistòric a Catalunya.

I si no coneixeu la Serralada Litoral, és agradable de descobrir un espai natural en mig d'urbanitzacions i autopistes. Estem a uns 300 metres d’altitud. Se sent la remor al lluny del soroll de les autopistes, però el paisatge es força agradable.

De seguida passem pel costat de la masia en runes de Ca L’Espinal, amb un gran pi al seu costat i uns camps llaurats força importants just a l’altre banda del camí, la Plana de l’Espinal.

Val a dir que no és gens fàcil de veure els gravats in-situ.
En aquest article hi trobareu informació detallada.

(La pedra està dins d'un espai tancat, però visible des de l'exterior i de relatiu fàcil accés. Ja de tornada ens va alegrar conèixer la notícia de que just el passat mes de mars: “l´Ajuntament d´Argentona va aprovar un conveni pel qual cedia els terrenys del Turó dels Castellans, al terme municipal de la Roca del Vallès.
Concretament, es tracta d´una part de terme que havia ocupat l´urbanització Sant Carles i del Turó de llevant, un espai forestal dins el Parc de la Serralada Litoral, on s´hi havien fet obres il·legals de tancament, i en el que hi ha un element de la carta arqueològica d´Argentona, la Roca Gravada de Parpers”.)

Molt a prop d'on hem deixat el cotxe hi ha les restes de la Via romana de Parpers. Hi anirem ben aviat.

Salut i botes.

Bloc amb rutes nostres a http://ambotes.wordpress.com