Fecha de subida 16 de marzo de 2019

Fecha de realización marzo 2019

3,8
7,6

cerca de Sous, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per l´Alta Garrotxa

Sortida i arribada des de la Collada de l´Espinau.

Accés al punt de sortida, abans d´arribar al poble de Beuda agafem a l´esquerra pista asfaltada-emporlanada que ens puja passant per Can Trias i seguint fins al coll de l´Espinau, la pista es apta per a vehicles normals.

Sortim del aparcament del coll i seguim pista forestal direcció Nord, en pocs metres deixem la pista i agafem a l´esquerra corriol que puja decididament, trobem dues cruïlles, agafem a la dreta, passem per les Baumes de l´Espinau i quan arribem a un collet, agafem a l´esquerra per acabar de pujar dalt La Tossa d´Espinau. Des de dalt d´aquest modest cim, tenim un preciós mirador, des de llevant, golf de Roses, Pantà de Boadella, Les Salines, Bassegoda, Comanegra, Canigó, i Pirineu Oriental i al Sud, Montseny, Cabrera, Puigsacalm i fins el Bergadà. Retornem un tros de camí baixant al collet d´abans on continuem en direcció Sud-Est, seguim un fresat i bonic camí per carena, passem per un mirador, pel Pla del Vi, pel Pla de La Tomba i arribem a una cruïlla de camins on agafem a la dreta per arribar fins dalt el Pedró de Montosa, boniques vistes també des d´aquí, a pocs metres davant nostre tenim la Mare de Deu del Mont. En el Pedró, sota la Creu, hi ha una placa en memòria als pastors d´aquest veïnat. Retornem un tros de camí fins a la cruïlla d´abans i seguim direcció Nord, passem pel majestuós roure dels Capellans, aquest impressionant roure esta catalogat com el de més gran perímetre de Catalunya, continuem i en poca estona passem per la font del Bac, avui amb un bon cabdal d´aigua, seguint per pista passem pel costat d´un altre gran arbre, el roure de la font del Bac, un tros més avall arribem a una cruïlla de pistes, agafem a l´esquerra i passem el coll de Les Canals de Carig, ara per pista asfaltada acabem de pujar al coll i al pedró de La Creu i al bonic indret on hi ha el veïnat de Lliurona, visitem l´interior de l’església de Sant Andreu, avui ha perdut tota identitat com a església, l´han convertir amb un local social pel veïnat, amb biblioteca, sofàs, taula de billar i amb barra bar inclòs. Seguim la nostra ruta en direcció Sud baixant a Can Vim , arribats a una cruïlla, agafem a la dreta, creuem un petit Torrent i a pocs metres a la dreta trobem un mirador amb vistes al feréstec torrent de Lliurona, continuem pujant i en poca estona passem la collada dels Trulls, seguim entre corriols i pistes baixant a la casa dels Trulls, en runes, a l´esquerra de la casa, al marge de la pista, hi ha una bonica i gran Alzina, retornem uns metres i baixem per pista a l´esquerra fins al torrent del Trulls, punt més baix de la ruta. Comencem a pujar en direcció Sud per un bonic camí a l´obaga, passem per la font de La Clau, aquesta, avui no raja, continuem pujant uns metres més i arribem a la bonica casa rural de Can Bosc, ara, girem direcció Llevant i en poca estona agafem a l´esquerra un vell camí que ens puja, tot passant un torrent, un collet, i un altre bonic i gran roure fins a la collada de l´Espinau on acabem la ruta.

Interesant i variada ruta que passa per espectaculars miradors, per grans arbres, pel bonic veïnat de Lliurona, i per frondosos boscos de pins, alzines i roures.

La ruta, encara que de dificultat moderada, caldrà tenir experiència en seguir vells camins, i l´ús del GPS ens serà d´ajuda en algun punt on el camí esta un xic aperdurat.