Fecha de subida 18 de abril de 2017

Fecha de realización abril 2017

2,6
5,2

cerca de la Torre de Fontaubella, Catalunya (España)

Descripció del recorregut: Coll Roig, GR 7.3, Recingla Nord de la Mola, Font del Teix, Racó dels Teixos, part baixa de la Canal del Mig, Cova, part baixa de la Canal del Corb (i d’aquí, hem seguit un sender que no hem consta al mapa i que tampoc havia vist penjat en cap track, molt poc utilitzat i que actualment estant desembrossant, que ens ha baixat al PR-C 53, prop del Barranc de Massanes), Font de Fontes Aubelles, Camí Vell de Colldejou.

Aquest recorregut dona una altra visió de la Mola, diferent, espectacular i molt recomanable per als busquem indrets poc transitats i que a mes ens agraden els corriols o zones per les que no es fàcil transitar o que no son de bona petja (la part del recingla, no la recomanaria per als que busquen camins fàcils i ben marcats), amb tot, no es troben passos complicats ni cap altra dificultat que no sigui lo agrest del terreny.

Pujant de Colldejou, hem deixat el cotxe en un espai a l’esquerra de la carretera, uns metres després de passar el Coll Roig i en el punt on el passa el GR 7, comencem a pujar i aviat trobem un primer encreuament (WP1), anem pel GR 7.3 direcció a la Mola, fins que propers al Portell de la Cova, el deixem per anar a la dreta, per una zona de tartera, sense sender definit tot i que s’hi troben algunes fites, direcció al tomb del recingla (WP2), on ja el corriol es fa mes visible, l’anem seguint i aviat ens apropa al sota cingle, pel que transcorre tota l’estona, passem per la Font del Teix (WP3), pel Racó del Teixos, pel començament de la Canal del Mig (WP4), per una Cova de la que no he trobat el nom (WP5) i arribem a la part baixa de l’últim tram de pujada per la Canal del Corb (WP6), durant tot el recingla, que aquí acaba, hem anat trobant algunes marques de pintura blava, ja molt poc visibles. Ara baixem fort uns mestres fins a topar amb un sender (WP7), on nosaltres hem anat a l’esquerra (per la dreta es baixa directament a la Torre de Fontaubella), per provar el sender que abans he comentat del que no havia trobat informació ni en mapes ni en tracks de la zona. Inicialment el sender esta ben marcat i es fàcil de seguir, aviat trobem un bon tram desembrossat i mes endavant els treballadors que ho netegen (ens confirmen que el sender te sortida, si be no ens saben dir exactament on), acabada la zona netejada, el sender, ara menys trillat es fàcil de seguir i ens va baixant cap a la vall, passem per una barraca de pedra seca i aviat topem amb el PR-C 53 (WP8), on es pot anar a l’esquerra, direcció a Colldejou, o be a la dreta, que es el que hem fet nosaltres, arribem a la Font de Fontes Aubelles d’on seguim la pista que ens porta a la carretera de la Torre a Colldejou, on hi ha diferents senyalitzacions, hi baixem uns metres fins a trobar a la dreta un pal de fusta amb la punta pintada de groc, (n’anirem trobant en tota la pujada), que ens marca el Camí Vell de Colldejou, l’anem seguint, creuem un parell de cops la carretera i arribem, ja propers al Coll Roig, a un encreuament senyalitzat, on a l’esquerra i uns metres a baix ja es veu la carretera, a tocar del cotxe.
Agafem GR 7.3 que puja a la Mola
Creuem el sender de pujada per la Canal del Mig
Arribem a la pujada de la Canal del Corb (esquerra)