Fecha de subida 26 de marzo de 2015

Fecha de realización marzo 2015

6,0

cerca de Pedralbes, Catalunya (España)

Feia mesos que volia fer aquesta ruta. Volia que fos circular, que passés pels pantans de Vallvidrera i de Can Borrell, per les ermites de Sant Medir i de Sant Adjutori, per les fonts de Can Ribas i de la Budellera i, sobretot pels torrents de L'Espinagosa i de la Salamandra. Ha sortit una ruta llarga, no he estat capaç de fer-la més curta, però per a mi es la MILLOR de les que he fet per Collserola. M'agraden els punts que he esmentat, m'agrada la varietat de la vegetació que hi ha a la ruta, m'agrada la diferent tipologia dels camins ( uns molt amples, en bon estat però sense massa protecció contra el sol, altres amb arbres que et protegeixen del sol, corriols estrets, alguns d'ells no son més que torrenteres, pujades suaus, escales, i també - no sé com evitar-ho-asfalt). Disfruto cada cop que faig aquesta ruta; podria ser més curta però no se com fer-ho sense evitar el Torrent de l'Espinagosa per on vull passar si o si. Tot i això he fet una altre ruta més curta que no passa per aquest torrent i que es la "Collserola 10...."
Hi ha moltes més coses en aquesta ruta, com el Camí del Fondal que passa pel costat del Torrent d'en Ferrer i que porta al senyorial Passeig dels Plàtans. Pujant pel Torrent de la Salamandra es poden apreciar uns plataners i uns pins d'alçada inmensa que cerquen la llum sortint del fons del barranc. I tampoc cal oblidar les vistes: Barcelona i el mar, el Vallés, el Tibidabo, la Serra del Cadí,...
La ruta comença i acaba a l'estació del Peu del Funicular de Vallvidrera.
He classificat la ruta com a "moderada" per la seva longitud i desnivell, tot i que es fàcil de fer.
Final tram de carretera. E01 a ma esquerra. Volia arribar fins aqui per camins, sense trepitjar la carretera però no he estat capaç de trobar com fer-ho
Deixo Carretera de les Aigües i començo a pujar per aquest corriol a ma dreta
Vistes
Seguint el Torrent cap el Pantà de Vallvidrera.
Aquesta em sembla una de les zones més boniques del recorregut
Arbres situats a la plaça que hi ha en aquest camí
Bonica font que es troba en unes escales que permeten anar del Camí del Fondal cap al Passeig dels Plàtans
No es la millor època pet gaudir d'aquest indret ja que els plataners encara no tenen fulla però, tot i així, es un lloc molt bonic
El Camí del Salze es molt ample i està en molt bon estat. Pujada suau
Aquí hi ha un corriol que permet escurçar (només una miqueta) el recorregut i que li dona una mica més de dificultat
En general tota aquesta zona es fresca i protegida del sol
De la font Ribas cap al Viaducte de Can Ribas. Camí protegit del sol
La baixada es una mica complicada. El camí en aquesta zona es com una torrentera que, després de les pluges del fua anterior, rellisca una mica
Primer vaig pensar en seguir el camí que està marcat per anar cap al pantà de Can Borrell però al final vaig preferir agafar un corriol que surt a mà esquerra, estret i d'una certa dificultat però força bonic
Un cop traspassada la riera s'ha d'agafar un corriol, mig tapat per un arbre caigut sobre la riera, que surt a mà dreta
Camí ample i en bon estat que segueix la Riera de Sant Medir, riera que cal travessar algunes vegades. ( no es cap problema perquè es molt estreta aquesta riera, porta poca aigua i a més i ha pedres que permeten traspassar sense mullar-se)
Camí sense ombres que protegeixin del sol
No està senyalitzat i no es gaire bo per caminar-hi però es molt curt ( uns 200 metres)
L'accés a la Font ( que es troba sota el camí que he fet) està senyalitzat
Corriol
Corriol de baixada en que cal anar amb compte al caminar
Cal anar amb compte al caminar
A la Budellera pel cami de baix
De vertigen. No les vaig comptar però impresiona la seva pendent
Al final d'aquest carrer també hi ha un tram d'escales però aquest no te res a veure amb el de les Escales de la Font de Mont. Son escales normals!!!