Fecha de subida 5 de febrero de 2011

Fecha de realización diciembre 2010

1,9
3,8

cerca de Rocafort de Queralt, Catalunya (España)

Sortint de Rocafort de Queralt, travessant la carretera de Montblanc a Santa Coloma de Queralt, tenim una bonica passejada d'unes dues hores.

Estem a la Conca de Barberà, dins encara de l'estrica Conca física i a punt d'entrar a la Baixa Segarra. Per això és terra de vinya i de cereal.

Hi ha boniques vistes de Rocafort, així com de Vallverd i Montbrió de la Marca.

Passem per camins poc transitats, excepte per algún pagès anant o venit del tros.

Recomanem fer la passejada a la primavera, amb les espigues verdes als camps de cereal i les vinyes amb les primeres fulles i brots (flor de maig).

Després d'un començament pla, un cop travessada la riera, comença una pujada, no molt pronunciada, pero sí persistent i que ens dones grans vistes.

Ens trobem vetes de d'alabastre.

Cal anar en compte al deixar el camí de pujada (que ens portaria fins a Sant Miquel de Montclar) i agafar un camí a la dreta.

La tornada és molt més variada de paissatge i més ombrívola a estones. Al començament es tenen vistes de Montbrió de la Marca.

Es planeja i es baixa suaument fins a tornar a veure el poble.

I per acabar, si després de la passejada voleu menjar bé, preneu nota: Restaurant Rocafort, 977 89 80 66, a la Plaça de l'Església, o Restaurant Mircla, 977 89 80 27, a peu de la carretera, ambdós a Rocafort de Queralt. I no oblideu de passar pel Celler Cooperatiu de les Tres Naus, obra mestre de César Martinell.

Salut i botes.

Bloc amb rutes nostres a http://ambotes.wordpress.com

• Foto de desviació si féssim el camí circular petit
desviació_si_féssim_el_camí_circular_petit
  • Foto de desviació si féssim el camí circular mitjà