Fecha de subida 30 de septiembre de 2018

Fecha de realización septiembre 2018

3,9
7,8

cerca de Alòs de Balaguer, Catalunya (España)

Avui comencem la nostra ruta a Alós de Balaguer, un petit municipi Lleidatà de poc més de 100 habitants de la comarca de la Noguera.

Podríem haver deixat el cotxe al poble, però ens hem endinsat poc més d'un quilòmetre per pista fins a la font de l'Espadella que també és una àrea de pícnic. Aquí podem deixar el cotxe a l'ombra, però no sobren les places amb lo qual podria ser que no poguéssiu aparcar aquí llavors teniu dues solucions, tornar enrere i aparcar al poble o seguir endavant fins l'entrada al congost on també hi ha lloc per aparcar.

Un cop deixat el cotxe continuem caminant per una ampla pista que primer ens fa ascendir una mica per després baixar buscant situar-nos al costat del riu Segre. Ara avançarem fins arribar a l'entrada del Congost del Mu, on els nostres primers passos seran sobre unes passarel·les amb base de ciment per després entrar en un estret corriol que ens portarà gairebé fins al final de la ruta.

Aquest corriol puja de forma progressiva per després anar planejant i baixar al final de forma més pronunciada fins a situar-nos una altra vegada al costat del riu, per on caminarem fins a creuar el pont penjant i situar-nos al marge esquerre. Pocs metres més endavant trobem un tram de passarel·les de tramex que ens portaran fins a la presa d'Alós i al costat d'ella la C.H. Camarasa construïda en la dècada de 1920 i en l'actualitat propietat de FECSA. En aquest punt conflueixen el Segre i el Noguera Pallaresa barrejant les seves aigües i continuant ja com el Segre.

Aquí hem decidit allargar una mica la ruta, caminant per la carretera d’accés, al costat del llit del riu on hem pogut observar la realització tant de ràfting com escalada i més endavant el Campament de L'Illa que es una urbanització edificada per als dirigents de la central en els anys 20 pretenent marcar diferència amb els treballadors que vivien a Camarasa, té pinta d'haver estat un lloc idíl·lic, però actualment està totalment abandonat.

Per acabar arribem a la carretera C-13 on desprès de fer unes fotos a les muntanyes que ens envolten donem a la volta per tornar tota la ruta sobre els nostres mateixos passos.
Río

Cruilla al mirador de Penalta

Ruinas

El Campament de l'Illa

Entrada al Congost, passarel·les de formigó