Tiempo  27 minutos

Fecha de realización agosto 2011

0,3
0,6

cerca de Aiguablava, Catalunya (España)

Aquesta passejada ens porta fins a les Coves artificials de Ses Falugues, sota les roques més altes de la muntanya de Ses Falugues, a Begur prop d'Aiguablava
Comencen a caminar davant dels primers xalets que trobem al Camí vell de Tamariu.

Primer per un camí de terra ample i de seguida ens internem dins del bosc per un altre més estret fins arribar dalt d'un turó a tocar de més xalets. Està ben indicat que cal girar a l'esquerra i fer la pujada final fins el cim de Ses Falugues.

Un cop dalt, cal anar en compte, ja que entre les roques més altes al mig de la carena i les de l'extrem amb millor vista cal agafar un camí de terra a la dreta que baixa i de seguida gira a l'esquerra, seguint la paret rocosa, per un camí no gaire fàcil, fins arribar a les coves artificials. Magnífiques !

Es tracte d'unes de les poques coves artificials del Calcolític a Catalunya, essent l'únic cas de dues coves tan properes (separades per 2,75 metres).

Vàrem conèixer de l'existència d'aquestes coves, gràcies també a l'esplèndid llibre Dolmens i menhirs. 48 monuments megalítics del Baix Empordà, el Gironès i la Selva, escrit per Josep Tarrús i Galter; Joan Badia i Homs; Benjamí Bofarull i Gallofré; Enric Carreras i Vigorós; Miquel-Dídac Piñero i Costa, Carles Vallés editor. Figueres. 1990.

També s'en parla a Els monuments megalítics, de Josep Tarrús Galter i Julià Chinchilla Sánchez, Quaderns de la Revista de Girona.

De tornada, recomanem estar una estona per dalt del cim i gaudir de les vistes sobre Aiguablava.

Salut i botes.

Bloc amb rutes nostres a http://ambotes.wordpress.com