Tiempo en movimiento  una hora 37 minutos

Fecha de realización septiembre 2019

1,7
3,4

cerca de Ulldemolins, Catalunya (España)

Drecera de les Crestes de la Llena - Ulldemolins

Itinerari per anar a localitzar la desconeguda i poc transitada drecera de les Crestes del Blai. La ruta es qualificada de difícil perquè amb una primera part transcorre bosc a través i escalant alguna roca, sense camí ben definit, només es reconeix el rastre de pas que deixen els animals que hi transiten. Amb un inici, no es quasi fins arribar ben amunt i fins a la tornada on trobem el bon camí, marcat amb unes descolorides marques vermelles que s'han de seguir contínuament, es fàcil perdre's perquè el camí no esta gaire transitat, quan perdem les marques vermelles de vista vol dir que no anem pel bon camí.

Rapinyaires a Montsant i les Crestes de la Serra la Llena

La peculiar orografia de la serra de Montsant, amb cingleres i barrancs pronunciats, fa que hi visquin moltes de les especies de rapinyaires del nostre país. Les fissures de les grans parets verticals son un lloc idoni perquè hi facin nius. La reproducció d'aquestes especies es important, ja que la majoria estan protegides pel fet que les seves poblacions son reduïdes o estan amenaçades. A Montsant troben la tranquil·litat que necessiten, que es vital sobretot en època de cria, quan un dels adults a de ser sempre al niu, tenint cura dels polls. Per poder veure aquestes majestuoses aus cal ser pacient, silenciós i observador. Per gaudir-ne millor cal disposar de binocles de 8 ó 10 augments.

A les Crestes de la Serra la Llena existeix un esplèndid mirador per observar les aus i el paisatge de tota la vall d'Ulldemolins i el Montsant.
árbol

L`Oliver Gros

Río

Riu de Prades

Sense camí

Riesgo

Collado de montaña

Crestes de la Llena

Punto de observación de aves