Tiempo en movimiento  2 horas 41 minutos

Fecha de realización enero 2019

2,9
5,9

cerca de El Arrabal de Coll d’Arbós, Catalunya (España)

Bruc - Bosc de les Creus - Mas Julenques - Font de Julenques - Camí de la Devesa - La Devesa - Ca l'Esteve - Camí de l'Enric de la Torre - La Glorieta - Mas Enric de la Torre - Riera de Guardiola - Font dels Platans - Salt d´Aigua del Torrent de Valldeperes - Cami de Sant Pau de la Guàrdia - Torrent de la Font del Boix - Font del Boix - Racò de la Cometa - Torrent de Julenques - Camí de Julenques - Parking BP-1011 El Bruc.

Marc Sellarès (Artista Visual)
El projecte del Bosc de les Creus Neix de la necessitat d’exterioritzar els meus sentiments vers el paisatge del meu poble desolat per l’incendi forestal del 26 de juliol del 2015 que es va inicial accidentalment al municipi barceloní d’Òdena.

L’incendi va cremar part d’un bosc que coneixia molt perquè formava part de la meva infantesa. Pocs dies desprès de l’incendi vaig decidir fer una intervenció que en forma de ritual mostres els meus sentiments vers aquest bosc cremat i m’ajudés d’alguna forma a passar el dol per aquesta pèrdua.

Després d’algunes proves vaig Decidir realitzar la intervenció en una zona del bosc propera a la carretera BP-1101 (Entre el km 6 i 7) per compartir així aquests sentiments amb la societat. La primera creu està dins el terme municipal de S. S. de Guardiola (Bages) i la resta d’intervenció dins el municipi del Bruc (Anoia)

El projecte és un ritual de dol que va durar un any i que va acabar el 26 de juliol del 2016 fent-se la última creu de 12m d’alçada. Va ser la creu número 1293 que coincideix amb el nombre d’hectàrees cremades en l’incendi, i ocupa una superfície intervinguda d’unes 4 hectàrees

La intenció d’aquest projecte és exportar-lo als EUA o llatinoamerica per aprofitar el seu potencial conscienciador i mediàtic per lluitar contra els incendis forestals intencionats i l’augment de les temperatures globals.