Fecha de subida 27 de marzo de 2016

Fecha de realización marzo 2016

6,3

cerca de Carbonera, Valencia (España)

Esta és una d'eixes rutes que surten sense haver-les dissenyades. Eixint de casa i, amb la idea d'ascendir una vegada més al Cabal, l'itinerari va sorgint sobre la marxa. En trobar-se un ben a gust en un matí tranquil de primavera ,doncs va fent.
Primerament, des de la Rambleta ens endinsem pel barranc d'Iborra i, quan finalitza aquest tram solitari, mamprenem la direcció del mas de Margoig. Des d'aquest lloc, tot seguit a buscar per la còmoda pista el següent mas: el de la Monja. Des d'ací,rearmem cames per fer la intensa pujada que ens durà fins al coll del Pouet, bon moment per fer un esmorzaret o el que es presente.
A continuació, enfilem la senda cap al Ponoig ja buscant l'altra vessant i situar-nos a vistes de l'esplèndid rocam del Cabal. Davallant cap al coll del Llamp girarem a la nostra esquerra i buscarem la senda que, perdent poc a poc nivell ens du fins al mateix mas de Sacarest. Ací seguirem del cartell indicador de PR en direcció a Sella i, en arribar a una cadena a banda dreta, enmig de la pinada ,la travessarem i anirem ascendint per pista fins trobar el mas de la Carrasca. Un altre punt per prendre forces per a l'exigent pujada que ens espera. Seguirem una xicoteta senda des del mateix mas en direcció a la cresta i buscarem el millor terreny per situar-nos en el tram de runar que sense descans ens conduirà baix del mateix cim. Ja només ens queda que fer una fàcil trepada, (sempre amb molta atenció i els sentits alerta) per gaudir de les esplèndides vistes que apareixen per tot arreu.
El descens es pot fer per l'altra vessant, la sud, i així anar a l'encontre de la senda que, girant cap a llevant ens durà de nou al coll del Llamp, del Ponoig, Pouet... i per pista ,refer el camí de pujada.
És una ruta exigent pels 25 km totals,el desnivell acumulat i l'ascens i descens al Cabal per zones de runars i pedres soltes. No recomanable a gent poc habituada a moure's en aquestos terrenys.