Dificultad técnica   Moderado

Fecha de subida 13 de abril de 2014

2,5
5,0

cerca de Corbera de Llobregat, Catalunya (España)

El Camí del Pas de Barca és la via de pas natural, que permetia la comunicació entre la vall del riu Llobregat i les terres del Penedès per Gelida o a través del massissos muntanyosos del Garraf i l'Ordal. Aquesta via ja era transitada en temps prehistòrics i durant l'època romana. En l'època medieval, amb la constitució de les poblacions de Santa Andreu de la Barca i de Corbera de Llobregat i del monestir romànic de Sant Ponç, els camins de la vall de Corbera eren molt transitats.

Aquest camí és el testimoni de l'organització territorial existent com a mínim en l'època medieval i bona part de l'època moderna i té un interès històric i patrimonial. Per aquest motiu s'han desenvolupat diverses mesures encaminades a garantir la seva conservació i a fer possible el seu ús per a lleure i gaudi dels ciutadans, tot posant en relleu el valor històric del camí (al llarg del qual es poden observar roderes de carro, murs de pedra seca, etc...) i dels elements patrimonials i ambientals situats a les seves proximitats (pou de glaç, mirador de la talaia, aqüeducte del molí, gorgs de la mola, desarenador, font

El camí històric, però, no ha estat possible recuperar-lo en tot el seu recorregut original ja que en diversos trams, edificacions i urbanitzacions l'han ocupat. Malgrat aquesta dificultat, s'han traçat camins alternatius que permeten enllaçar els diversos trams de camí històric i que a més, permeten descobrir els valors naturals del municipi.
  • Foto de Penya del Corb

1 comentario

• Foto de gingerlilith

gingerlilith 06-sep-2014

La ruta és molt fàcil de seguir, de seguida vas veient les indicacions pintades a les roques o arbres. Hem fet aquesta ruta sortint ben aviat al matí, i el camí força fàcil, amb desnivells, però fàcil al cap i a la fi. L'inconvenient principal ha estat la calor que ens ha atrapat a mig matí i de tornada, i ha dificultat l'últim tram, ja que és tot pendent.

L'entorn, exceptuant les urbanitzacions que hem creuat i ja sabiem que tocaria, estaria prou bé si no fos per la brossa que hem trobat (i potser la invasió de mosquits a les zones més humides)... Però aquesta ja és una altra qüestió.

Afegir que el meu acompanyant ha estat el meu gos i, tot i la seva joventut, ha fet la ruta sense problemes i ha disfrutat d'un bon bany.