Fecha de subida 4 de octubre de 2019

Fecha de realización abril 2019

4,0
8,0

cerca de El Tormo, Valencia (España)

Circular que segueix el traçat de la "ruta de las masías" del Tormo, netejada i marcada pel CAMET del Tormo ja fa uns anys. La ruta puja des del Tormo a las Cinglas pel camí de Cirat i el Corral de Alberto, baixa al mas de Navarro i continua per pista fins al mas de l'Hostal. Des de l'Hostal continua a los Mores i baixa al barranco de Santa Ana pel mas de Pradas i el mas d'Espelleta. Segueix barranc avall per la poza de la Caldera l'Artejuela i Casa Tadeo i se'n desvia per los Gavites al Cabezo. Nosaltres ací per tal de recurtar la ruta passem de llarg los Gavites i eixim pel camino de Ludiente a Cirat fins al collado del Jupillo des d'on baixem al Tormo pel "camino de la Muela" també marcat amb pintura.
Llevat del tram de pista entre el Navarro i l'Hostal la resta són sendes en prou bon estat encara que poc xafades. Tota la ruta es per dins del pinar. No trobarem cap font d'on siga segur agafar aigua (l'única és la fuente del Navarro que queda a uns centenars de metres del mas del Navarro).
Més informació a l'enllaç.

parquing

el tormo

caseta del peiron

Seguim camino de Cirat. Esquerra pista al Tormo i dreta pista a la Venta (i los Mores) per on baixa la ruta de las Masías.

la balseta

Dreta pel paso de la Vinyacantera cap al corral d'Alberto. Esquerra continua el camino de Cirat.
Intersección

camino de la cueva del huron

Esquerra, dreta continua el paso de la vinyacantera a la venta (i los Mores).

corral de Alberto

Collado de montaña

collet

Esquerra cap a las Cinglas. Recte baixa senda a la pista que segueix el camino real de Aragon (que ve de la Venta i continua al mas de Navarro).

senda dreta

Recte per la cresta puja al Plano de Aranyuel (on enllaça el SL de la fuente del Manzano que ve d'Arañuel).

mas del Navarro

Pista dreta. Esquerra per la fuente del Navarro al Plano. Pas del camino real de Aragon que ve del Jupillo per la Venta. La fuente del Navarro està a l'esquerra per la pista a uns centenars de metres i és l'única amb aigua fiable.

pista esquerra

Dreta puja a los Mores per la Venta pel camino real de Aragon (i baixa al Jupillo). A la Venta pugen dos sendes des de la Caseta del Peirón i des del camino del Hurón. Continua també una senda que pel Cabezo i los Gavites baixa al barranco de Santana.

recte

pista esquerra al Rebollo de Zucaina.

l'hostal

Continua senda a los Mores. La pista se'n desvia a la Casa Blanca.

los mores

Cal travessar els masos i continuar cap a la font. La pista que arriba ve de la Venta, per on passa el Pas Real d'Aragó des del Navarro al Jupillo i d'on baixen sendes a los Gavites, el Corral d'Alberto i la Caseta del Peirón.
fuente

fuente los mores

No massa fiable.

mas de pradas

mas d'espelleta

Río

rambla de santa ana

seguim avall per dins. Esquerra puja cap al mas del Barranco (de Zucaina).
Lago

poza la caldera

Molt aterrat per les darreres riuades.

pista de los Gavites

Seguim recte per la rambla. La pista puja al Jupillo passant per los Gavites.

camino de Cirat

Dreta eixint de la rambla seguim les fites que ens pugen al Jupillo. Per l'altra banda de la rambla continua el camí cap a Ludiente.
Collado de montaña

pairon del jupillo

Seguim recte. Esquerra les dos pistes pugen a la Muela. La més xafada és per on va el Pas Real d'Aragó. Dreta a la Venta la pista que planeja (la que baixa per los Gavites va a Casa Tadeo, dins de la rambla Santana).