Fecha de subida 1 de marzo de 2020

2,5
5,1

cerca de Cuatretondeta, Valencia (España)

QUATRETONDETA - FONT DE L'ESPINAL - COVA FORADÀ - FRARES O AGULLES - FONT ROJA

Ruta impressionant on hem anat a vore el famosos Frares o Agulles de Serrella. Reben el seu nom perquè s'assemblen a un conjunt d'agulles i frares. Són formacions calcàries del període Oligocé (fa entre 20 i 30 m.a). Estes roques calcàries presenten línies de fractura perpendiculars entre si que provoquen que quan s'infiltra l'aigua de pluja erosiona les fractures i les va eixamplant gradualment fins que provoca a morfologia actual. L'erosió provoca fragments de roca a la vessant que coneixen com a pedreres o runars, que són formacions molt fràgils que cal evitar deteriorar al nostre pas.

Comencem la nostra ruta des de la mateixa població de Quatretondeta, a la comarca del Comtat, a buscar el camí de que ens porta a la Font de l'Espinal. Continuem senda amunt fins desviar-nos cap a la dreta per anar a visitar la Cova Foradà i els Frares o Agulles.

A partir d'ací la ruta comença a ser un poc mes dura, ja que tindrem que fer dos trepades, no perilloses, però on tenim que estar molt atents i no distraures. Disfrutem de les meravelloses vistes que trobem al nostre pas, admirant les moles de pedra que en envolten.

Apleguem a la pista que ve des del Recingle Alt i continuem cap l'esquerra per el camí que ens porta a la Fon Roja i aplegant al punt on ens hem desviat abans, per a tornar per on hem pujat.

Una ruta imprescindible de la meravellosa e impressionant Serrella.

Inici

fuente

Font de l'Espinal

Dreta

Les Agulles - Els Frares són un conjunt de pinacles de roca de fins a 50 m d'alçada. Reben el seu nom perquè s'assemblen a un conjunt d'agulles i frares. Són formacions calcàries del període Oligocé (fa entre 20 i 30 m.a), Aquestes roques calcàries presenten línies de fractura (Fig.1) perpendiculars entre si que provoquen que quan s'hi infiltra l'aigua de pluja erosiona les fractures (Fig. 2) i les va eixamplant gradualment (Fig. 3) fins que provoca la morfologia actual (Fig. 4). L'erosió provoca fragments de roca a la vessant que coneixen com a pedreres o runars, que hi són formacions molt fràgils que cal evitar deteriorar al nostre pas. "Text del panell informatiu".