Fecha de subida 13 de mayo de 2018

Fecha de realización mayo 2018

3,6
7,2

cerca de Beseit / Beceite, Aragón (España)

Accés:
Des de Beseit seguirem els cartells que ens porten a la pista asfaltada que es dirigeix ​​a "La Pesquera". A uns 3 km. del poble veurem un petit aparcament (Parquing 4 de la pista de la Pesquera) i el primer pal de la PR-TE151, aparcarem aquí.

Descripció:
El recorregut comença creuant el riu Ulldemó i aviat comença a pujar, primer de manera suau però desprès de manera més decidida tot i que desprès d'assolir la carena a la cota 950m. el camí planeja i fa un retomb amb poc desnivell per anar a coronar el cim del Penyagalera de 1036m., el més alt de la zona, pero abans d'arribar ens desviem a l'altura del pou de Blas cap a l'esquerra entre sendera perdedora i camp a través per visitar la Roca de Migdia i contemplar les maravelloses vistes que hi ha des del seu cim de la Vall de l'Algars, les Gronses, les Roques de Benet, la Falconera i la Ballestera entre altres cims de la part de la Terra Alta, desfem cami fins arribar al Penyagalera (1036 m) i des de aqui fem la baixada fins el Coll de Pelele, que és una mica pronunciada en el tram final. després de remuntar una mica la baixada torna a ser llarga i força pendent.
Un cop al riu Ulldemó el recorregut ja es senzill i divertit, ja que ho anem descendint creuant-lo d'una part a l'altra en diverses ocasions fins a arribar a les coves de Bertrol on ens desviem del riu i fem una petita variant opcional, que ens permet veure la tancada Vall del Racó de les Olles, desprès retornem de nou al riu i continuem per la seva llera amb trams per camí altres sense. És distret i acabarem sortint a la pista de la Pesquera i aviat arribarem on tenim el vehicle, finalitzant aquest bonic recorregut.

Valoració:
Bona ruta en general.
Les vistes des de la Roca de Migdia i el Penyagalera son impressionants sobre el massís del Ports. Recorregut atractiu de poca dificultat, només cal posar les mans en algun moment de baixada.
No es recomana fer la ruta amb dies de molta calor.
Ruta senyalitzada amb PR fins al Coll de Pelele i a partir d'aqui seguir les de color verd que ens portaran a la llera del riu Ulldemó
Es recomana seguir la ruta amb GPS.

Toll de Pablet

Pouet de Blas

Roca de Migdia (1014 mts)