Fecha de subida 28 de marzo de 2016

Fecha de realización marzo 2016

2,8
5,5

cerca de Mas de Barberans, Catalunya (España)

Si ens calgués definir aquest itinerari, probablement avorriríem amb qualificatius. Un gaudi per a la vista i els sentits. Curull de formacions geològiques: foradades, balmes, agulles,... a més de la seva part aventurera, amb trams equipats amb cadenes, no apta per a gent que tingui vertigen, tot això en un entorn trencat i esquerp...

Una més de les raconades imprescindibles per aquell que vulgui conèixer els Ports.

Accés:
Des de la Sénia per la TV-3421. direcció Mas de Barberans i a uns 3 km abans d'arribar, trobareu un camí a l'esquerra senyalitzat com a "Camí del Barranc de la Galera i la Vall". Preneu aquest camí i a uns 4 km més amunt aparqueu al petit parquing del Racó d'en Marc, lloc on comença aquesta ruta.

Descripció:
Aparquem al entrador de Racó d'en Marc i prenem la pista de Casetes Velles, al cap de uns metres la deixem per l'esquerra per entrar al barranc i remontar-ho fins arribar a l’Àrea de la Vall, des de aqui prenem la sendera que ens durá a la pista de Lloret i que puja al Coll de Lloret. Al bell mig del primer revolt, surt a mà dreta una sendera senyalitzada per una fita i pintura vermella, per aqui en desviem.
És un accés directe al camí entre el Coll de d’Ascens i la Roca Xapada. Té trams equipats amb cadenes i cables a la part superior per ajudar a superar i protegir alguns ressalts i passos aeris
Una vegada superat hi seguim propers per un rastre poc definit fins a sortir al camí entre la Roca Xapada i el Coll de l’Ascens, que prenem en baixada a mà dreta (senyals vermells).
per despres abandonar-la a l’esquerra (Camp travers o sendera poc definida) fins arribar a una cruilla i agafar la sendera que ens portara als peus de l’Airosa, ara deixem el camí per un corriol a mà dreta (fita) poc fressat, senyalitzat amb fites que es desdibuixa a mida que avancem tot flanquejant al peu de la muralla pel vessant meridional, passem vora d’una característica “taula” fins a revoltar i a partir d'aqui cal estar atents a les senyals (fites) ja que alternem camp a travers i sendera poc definida fins arribar al Racó d'en Marc passant per diverses foradades i roques curioses.

Area de la Vall

Masets de Silvestre

Lo Maset de Sivestre

Deixar Pista (Dreta)

Pujador de les Xavetes

Collet

Cruilla (Dreta)

Lo Falo (Formació Rocosa)

Cruilla

Miranda

Castell de l'Airosa

La Birla (Formació Rocosa)

Roca Foradada de l'Embotarell

Torreta de l'Embotarell

Bif. a Mas de Barberans

El Castellet (Roca Foradada)