Tiempo  una hora 28 minutos

-18 m
1,0
2,0

cerca de Campanet, Baleares (España)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Pla de Mallorca) Ruta el 11/02/2018; 4 km; +40 -40; 1,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Ermita de Sant Miquel, Ses Fonts Ufanes, Son Gabellí Petit. Participants: Jaume i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil (una passejada sota la pluja).

FA ANYS: L’any 1315, l’església de Sant Miquel ja era una parròquia.

Durant els tres dies que estic a Mallorca no para de ploure (i de nevar per sobre de 500 metres). Estàvem a Bunyola al matí i ens hem decidit a voltar una mica.

Dirigint-nos cap a Campanet observem que la pluja afluixa una mica; aprofitem per fer una visita a l’entorn de les Fonts Ufanes, ja que sembla que fa uns dies estaven en plena activitat.

Aparquem al costat de l’església de Sant Miquel de Campanet. El nom de Campanet, encara que l’escut de la vila contingui una campana (un escut de caire literal), prové del llatí ‘capana’, amb el significat de ‘cabanes’. Aquesta església va ser construïda entre el 1248 i el 1315, en el pla del Tel i probablement per sobre d’una edificació anterior.
En el llibre del Repartiment del rei Jaume I, el terme de Campanet era una alqueria de 18 jovades i 288 quarterades, assignada a homes de la ciutat de Barcelona. El rei Jaume va repartir, com se sap, terres de Mallorca als nobles... ...