• Foto de Escaladei- Grau Escletxa- El Cairat- Enderrocada- Pas de l'Ase- Escaladei

Fecha de subida 10 de marzo de 2013

Fecha de realización marzo 2013

2,8
5,6

Ruta que surt del davant de la Cartoixa d'Escaladei.
Agafem la derivació del GR171 i anem pujant cap al Collet de l'Hort, passant abans per la Pietat, la qual esta molt entollada de la quantitat d'aigua caiguda la darrera setmana. Trobem una desviació a dreta cap al Grau de l'Escletxa. La pujada ens permet gaudir del paisatge i observar els cingles i la Morera del Montsant, així com sentir el soroll d'algun esfondramet de roca , segur degut a les plujes recents.
Passem l'Escletxa i arribem al Cairat (951m)on gaudim d'una panoràmica excel·lent. A partir d'aqui agafem un senderó mal marcat que cresteja per l'inclinada Punta de Codinals fins al racó del mateix nom.
A l'arribar a la Cova dels Lladres ens adonem del grau d'inclinació de la Punta dels Codinals i perquè em relliscat més d'un cop.
Baixem pel Grau de l'Enderrocada i arribem al GR 171 de nou, el seguim i passem pel davant de les vinyes del Mas de Forçans. Mes endavant després d'un trosset de pujada, ens desviem a dreta cap Mas Nou del Barranc de l'Àliga, el qual està habitat. Just abans del mas, surt a esquerra un senderó mal marcat i amagadet pels matolls. Trobem pista que ens durà cap la Cartoixa en un suau descens.