1,8
3,7

cerca de Cabdella, Catalunya (España)

Excursió per a visitar alguns del llacs més bonics i significatius de la capçalera de la vall Fosca.
Iniciem el trajecte a l'estació superior del telefèric de l'estany Gento. Pujada al Refugi de la Colomina per un camí pedregós però força còmode, després volta a l'estany de la Colomina, l'estany de Mar i tot seguit enfilem una forta i dreta pujada per un corriol que ens durà a una bretxa entre roques coneguda com Pas de l'Ós. D'aquí ens acostem a veure l'estany de Saburó que tradicionalment sempre es troba mig buit i fa el seu efecte. Desfem el camí fins situar-nos de nou al replà que trobem damunt el pas de l'Ós i anem a buscar un corriol desdibuixat i esborradís, amb algunes fites, que ens permetrà retornar al refugi vorejant l'estany de Mar, l'estany Frescau i el de la Colomina per l'altre costat.

Observacions: El temps efectiu de marxa és bastant inferior al temps que marca el recorregut (de 6 hores i escaig) ja que hem fet l'excursió amb nens i fent moltes aturades i fotografies. Penso que es pot fer tot el recorregut en unes 2,5-3 hores de marxa sense aturades.
L'excursió s'acaba a la Colomina per que vam anar a dormir al refugi.