1,5
2,9

cerca de Castejón, Navarra (España)

ITINERARI
CAT: Iniciem la passejada al parking de l'estació de tren de Castejón de Ebro, continuem pel carrer de las Merindades, i havent passat el Museo de Castejón, girem a la dreta i seguim pel carrer Ruíz de Alda, per continuar pel carrer San José fins trobar-nos amb els cellers Marqués de Montecierzo, on ja ens trobem una rotonda que marca el límit entre la Comunitat Foral de Navarra i la de la Rioja. S'ha de continuar per la carretera LR-288, que va paral·lela a la via del tren, fins Alfaro, on ens dona la benvinguda un monument amb el nom "caminos de encuentro," per ser Alfaro lloc de pas pels pelegrins del camí de Sant Jaume, i els del camí Ignacià. A partir d'aquí, les segetes ens porten al centre ciutat on trobem la plaça de España presidida per l'antic Ajuntament, edifici de façana neoclàsica i per la col·legiata de San Miguel, el més gran temple de la Rioja, joia del barroc amb façana clasicísta, amb dues torres de 50 metres, que dona refugi a la major colonia de cigonya blanca urbana sobre un únic edifici.

CAST: iniciamos el paseo en el parking de la estación de Castejón de Ebro, seguimos por la calle Merindades, y una vez pasado por delante del Museo de Castejón, giramos a la derecha y seguimos por la calle Ruíz de Alda, para continuar por la calle San José, hasta encontrarnos con las bodegas Marqués de Montecierzo, junto a una rotonda que nos marca el límite entre la Comunidad Foral de la Navarra, y la Comunidad de la Rioja. En este punto se toma la carretera LR-288 que sigue paralela a la vía del tren hasta Alfaro, donde nos da la bienvenida un monumento conocido como caminos de encuentro, por ser Alfaro lugar de paso para los peregrinos del camino de Santiago y los del camino Ignaciano. A partir de aquí la flechas nos conducen hasta la plaza de España, presidida por el edificio del antiguo Ayuntamiento de fachada neoclásica, y por la colegiata de San Miguel, el mayor templo de la Rioja, de estilo barroco y fachada clasicista, con dos torres de 50 metros que da refugio a la mayor colonia de cigüeña blanca urbana sobre un único edificio.