Descarga

Altitud mínima

Tipo de ruta

Circular
  • Foto de Fígols-Coll de Fumanya-Pla d'Ensija-Serrat Voltor-S.Miquel de Peguera-S.Mateu de Fumanya

Tiempo

7 horas 15 minutos

Coordenadas

1927

Fecha de subida

5 de mayo de 2011

Fecha de realización

mayo 2011
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Vallcebre, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
Sortida - arribada, Fígols (Berguedà).
Sortirem pel darrera de l'esglèsia i de la casa consistorial, tot seguint el PR C-73.1, que ens pujarà a la carretera, la seguirem. Més endavant deixarem el PR que gira a l'oest i seguirem per la carretera fins a trobar el camí que puja per la cara nord al Grau de la Mola. Aquí seguirem sempre el camí que puja al Pla d'en Sitjar (direcció oest), està ben fressat i senyalitzat amb pintura groga i varis pals indicador al llarg del recorregut.
Trobarem varies cruïlles, però sempre seguirem la de Pla d'Ensija per el Coll de Fumanya. En arribar al Coll de Fumanya, seguirem la pista en direcció al sud, gaudirem més avall de la Costa de Cal Xerric i de les seves petjades de Dinosaures. Seguirem un tros la carretera (asfaltada) i agafarem una pista que en arribar al Clot puja en direcció al nord-oest i després gira al nord fins trobar el camí que marxa en direcció al nord-oest (senyals de pintura groga).
És un camí que puja força dret per tot el soleí de la Coma, passa per l'Era d'en Pei i surt al Serrat dels Bous. Aquí marxa planejant a trobar la font dels Coms i continua en direcció al sud tot pujant per tot el soleí de la Ginebreda. Més endavant caldrà estar alerta, ja que deixarem el camí més fressat i cal seguir les senyals grogues que ens pujaran fortament en direcció nord-oest al Pla d'Ensija.
Aquí seguirem per la carena en direcció al nord i pujarem al Serrat Voltor. És un molt bon mirador. Per el sud tenim els Rasos de Peguera, per l'oest tot la Serra d'Ensija (la Gallina Pelada), el Port del Compte. Per el nord tot el Pirineu (Tossa Plana de Lles, el Puigpedros, els Perics, etc.), més endavant, el Cadi-Moixeró ( Penyes Altes del Moixeró, la Tosa d'Alp, el Puig Llançada.
Més a l'est, el Puigmal, el Taga, Puig Estela, Sant Amand, el Basegoda i fins i tot la Mare de Déu del Mont. Més endavant Sant Julia de Cerdanyola,Malenyeu, la Nou. Al darrere i més allunat, surt Cabrera i Aiats. Per el Sud-est es veu el Montseny i al sud les muntanyes de Montserrat. Baixarem i retornarem al Pla d'Ensija per enfilar la Creu de Ferro.
Resseguirem per la carena fins arribar al primer Coll sota el Pla de les Tores.
Agafarem el camí que baixa sempre seguint dins del clot. És un camí molt fresat i que té fites de pedra, més avall el camí passa per el costat del clot per la cara est fins a trobar una pista forestal, la creuarem i seguirem baixant fins trobar una nova pista que seguirem em direcció a l'oest fins trobar la carretera. La seguirem també amb direcció al oest, tot passant per el costat de la Escala del Grau fins arribar al Coll de Miró.
Deixarem la carretera i baixarem per el mig dels prats per al darrera del Roc de Salamó. Després de voltar-lo, girarem al sud i sortirem a trobar la pista forestal (estem sobre el PR C-73). La seguirem (direcció al Est) per arribar a les restes de Sant Miquel de Peguera i del Castell de Peguera ( Catalunya Romànica, llibre XII el Berguedà, pàgina 261 ). Continuarem per la pista fins després de la Font de Cal Coix on deixarem la pista principal i agafarem una que puja en direcció al nord-oest, fins al Pla de la Creu de Fumanya.
Seguirem per una pista mes precària que marxa en direcció a l'est i ens portarà a la casa de la Creu de Fumanaya. Més endavant deixarem el PR C-73 i continuarem per una pista que ens pujarà al Clot del Cirer a trobar la carretera. La seguirem fins trobar la cruïlla de Sant Mateu de Fumanya (Catalunya Romànica, llibre XII el Berguedà, pàgina 259). Baixarem a trobar la carretera per una vella pista que tenim per la cara sud una mica abans d'arribar a Sant Mateu.
La seguirem un tros fins trobar una pista (direcció sud) que ens retorna al PR C-73.1 que seguirem ( direcció est), tot resseguint una pista que ens baixarà a trobar la carretera de Fumanya i de Peguera. A partir d'aquí desfarem el camí de l' anada fins a Santa Cecília de Fígols, ( Catalunya Romànica, llibre XII el Berguedà, pàgina 258 ).
Cartografia Editorial Alpina, mapa Rasos de Peguera

• Foto de gabrielbtt

gabrielbtt 28 mar. 2013

Buenos días Jordi, teníamos pensado hacer esta ruta un amigo y yo el sábado. Encontraremos mucha nieve? Pensábamos hacerla ligeros y a un buen ritmo. Algún consejo? Gracias y un saludo!

Una cosa más Jordi, si sabes de otra ruta con kilometraje parecido y desnivel que tu consideres más adecuada para hacer en esta época y a buen ritmo con bambas de trail running, gracias!