Tiempo en movimiento  una hora 53 minutos

Fecha de realización diciembre 2017

1,8
3,7

cerca de La Plana Rodona, Catalunya (España)

Començo a caminar des del Castell d'Olèrdola. Baixo per la carretera a l'aparcament d'autobusos. A mitja recta surt el camí de les fonts cap a l'esquerra. El segueixo. Vaig baixant fins que en una cruïlla indica la fon de l'Alba a pocs metres. Retorno al camí i tot baixant ens trobem la font Fontanilles, amb una caseta i un pou circular. una mica més avall hi ha una bassa per tal de recollir aigua pel reg. Continuo camí fins una cruïlla gran de camins. Agafo el de l'esquerra que va tirant cap a sud-est i encarant un congost on a l'esquerra i per la part alta es van veient la cova dels Segarulls o de les pintures i més endavant abrics de Can Castellví i can Ximet on es refugiaven els nostres avantpassats de l'edat del bronze. Hi han diverses rutes de Wikiloc per tal de veure'ls. Jo segueixo pel fondo de la vall. Arribo a la font de l'avellaner, ara no baixa aigua, i en lloc d'una avellaner hi ha un lledoner. A l'altura dels forns de calç enfilo el camí de tornada cap al castell, el camí suau i ben marcat. Bones vistes de les masies. Volto per l'est la zona de l'ermita i el castell fins a arribar al pla dels albats, amb l'ermita de Santa Maria, amb les parets mig reconstruïdes i la necròpolis dels albats, neonats morts abans de rebre els sagramnents religiosos. D'allí al castell hi ha uns 400 metres.
Matinal suau , fàcil de seguir i sense dificultats. Altra cosa és si volem veure la cova dels Segarulls o els abrics que us he dit abans.
Molt ben reconstruïda. A tocar del conjunt monumental d'Olèrdola.
Al començamet del corriol que baixa a les fonts.
A la banda esquerra del camí.
No veig l'avellaner, el que si hi ha és un lledoner.