Fecha de subida 29 de abril de 2017

Fecha de realización abril 2017

6,5

cerca de Gallicant, Catalunya (España)

Pujada al Matagalls sortint de Gallicant.

Anem fins a Figaró i puguem pel la ruta dels arbres que ressegueix la Riera de Vallcàrquera fins a sortir a la carretera asfaltada que ens portarà fins a l’ermita de Sant Pere de Vallcàrquera.
Prop de l’ermita deixem, el camí principal i resseguim la ruta fins al cim del Turó del Tagamanent.
El Turó de Tagamanent és una muntanya de 1.056 metres que es troba al municipi de Tagamanent, a la comarca del Vallès Oriental. Al seu cim hi havia el Castell de Tagamanent, ja esmentat l'any 945. El castell estava sota el domini dels comtes de Barcelona. Actualment hi ha l'església de Santa Maria, un edifici romànic del segle XII amb moltes modificacions posteriors.
Des del Turó anem direcció al Pla de la Calma passant per la masia Bellver, que forma part del Parc Etnològic i la masia de l’Agustí. Es tracta d’un antic mas convertit en una casa museu que ofereix una visita per tots els racons de la casa, al llarg de la visita es poden contemplar els objectes de l’època (segle XVIII).
A partir d’aquí a travessem tot el Pla de la Calma (altiplà a la part més occidental del massís del Montseny) fins arribar a Collformic. El Collformic és un port de muntanya situat al municipi de El Brull, a 1.142 m. d'altitud, a l'extrem nord-oest del Montseny. És partió d'aigües entre les conques del Besòs i La Tordera.
Travessem la carretera i comencem l’ascensió al Matagalls (1.698 metres al Massís del Montseny, al cim s'hi pot trobar una creu de dimensions considerables, dedicada a Mossèn Cinto Verdaguer), fem cim i tornem pel mateix camí fins a Collformic.
Intersección

Cal Mestre

En aquest punt cal seguir per la carretera i deixar de banda el camí de la dreta (camí que segueix la ruta dels arbres i també forma part del petit recorregut de La Garriga).

Collet de la Creu de Can Coll

En aquest punt deixem la carretera de terra per a continuar per un corriol (PR-C 213) fins arribar a la carretera asfalta i arribar al cim del Turó de Tagamanent.
Intersección

Desviament

Cal no passar-se de llarg el corriol.

Carretera

Carretera asfaltada. En aquest punt optem per continuar per la carretera (cap a la dreta) fins a l'aparcament del Turó. Hi ha l'opció de pujar al Turó pel corriol. En aquest cas quan arribem a la carretera asfaltda cap continuar uns 50 metres per la carretera però en direcció cap a l'esquerra. Si estem atents veurem el corriol que puja directament fins al Turó.
parquing

Aparcament Turó Tagamanent

Aparcament del Turó Tagamanent . En aquest punt deixem la carretera asfaltada i agafem el corriol indicat per pujar fins al cim.
cima

Turó de Tagamanent

Turó deTagamanent . El Turó de Tagamanent és una muntanya de 1.056 metres. Al seu cim hi havia el Castell de Tagamanent, ja esmentat l'any 945. Actualment hi ha l'església de Santa Maria, un edifici romànic del segle XII.
Collado de montaña

Collformic

cima

Matagalls

Matagalls amb 1.698 metres forma part del Massís del Montseny.