Fecha de subida 6 de enero de 2015

Fecha de realización enero 2015

5,0

cerca de Broekzijde, Flanders (Belgique)

Zondag 4 januari 2014 gingen we wandelen in Gierle, deelgemeente van Lille.
Gierle is het Kempense geboortedorp van wijlen Louis Neefs (met "Mijn dorp in de Kempen..."). Op het kerkplein van Gierle staat dan ook zijn standbeeld.

Langs het Middelveld ging de tocht door de winterslapende Kempische natuur, langs het Bakebos en via de Vonderstraat naar buurgemeente Tielen (Kasterlee), waar we op de hoek met de Prijstraat even de vrij grote Kapel Onze-Lieve-Vrouw Van Bijstand konden bezoeken.

Via de Watermolenstraat kwamen we daarna ook langs de fraaie watermolen aan de Aa. De Watermolenstraat voerde ons verder de bossen in, waar in een zaaltje langs de sportterreinen een rustpost was ingericht.

Langs Poeyelheide, Molenweg en Verkenshoek werd dan een ruime lus door de bossen gewandeld. Langs de Walravensebaan en de Messemakerstraat ging we even richting Lille, maar zo ver ging het niet, door het bosrijke gebied rond Goordreef en Hemeldonck, waar we ook de kerststal met levende dieren bezochten, wandelden we terug naar Gierle.

Achter de Schoolstraat kwamen nog langs de perfect gerestaureerde windmolen om daarna naar de startzaal terug te keren.