Tiempo  8 horas

Fecha de subida 11 de septiembre de 2011

Fecha de realización septiembre 2011

5,5

cerca de Bellver de Cerdanya, Catalunya (España)

Aquest itinerari s'inicia a Talló, un petit nucli de població a 1 km al sud de Bellver de Cerdanya. Des d'allà agafem el traçat del GR 107 (Camí dels Bons Homes), que coincideix amb el GR 150, en direcció sud fins arribar a l'ermita de Sant Serni de Coborriu on deixarem el GR-107 i continuarem pel GR 150 desviant-nos a mà esquerra (E) fins arribar al nucli de Beders. Continuem fins acostar-nos a la carretera C-16 on abandonarem el GR 150 per anar cap el poble de Pedra on seguirem l'antic traçat del GR-107.3 (que figurava al mapa de l'editorial Alpina 2006-2007) on encara trobarem alguns senyals antics (la majoria els han esborrat) que anirà pujant per un corriol que s'endinsarà a la zona de bosc i seguirà un torrent i més endavant veurem bones vistes de la Tossa d'Alp i la Serra del Moixeró i Puigmal. Continuarem pujant, després per una pista, fins arribar al Collet de Font Freda i iniciant la baixada a partir d'aquí, passant per la Font Freda (on hi ha taules per fer pícnic) i arribant al Refugi dels Cortals o de l'Ingla (on també hi trobem taules). A partir d'aquí baixarem pel GR 107 per una pista en molt bon estat seguint tota la Vall de l'Ingla i passant per les Fonts de l'Ingla i la Font del Capellà i pel congost fins arribar a retornar a Talló. Cal dir que el tros de GR 107 des de Talló fins el Refugi Els Cortals es pot fer en BTT.