Dificultad técnica   Fácil

Fecha de realización octubre 2017

2,7
5,3

cerca de Llançà, Catalunya (España)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Alt Empordà) Ruta el 22/10/2017; 11 km; +510 -450; 4 hores. Excursió organitzada pel Centre Excursionista de Sitges amb el següent itinerari: Llançà, Coll del Perer, ermita Sant Onofre, Palau Saverdera. Participants: 52 participants, guiats per en Xavier Masana. Tipus de sortida: travessa lineal; Dificultat: fàcil.

Anem a Llançà. Avui toca fer el GR-92 en la seva segona etapa, però sembla que farem una variant que va per l’interior: GR-92-0.

Per tant, el nostre punt d’inici és a Llançà, on hi hem arribat en dues hores llargues. L’antiga Llançà, anomenada Daciana, va ser un indret important durant la Segona Guerra Púnica. L’exèrcit romà, que estava comandat pels germans Gneu i Publi Corneli Escipió, s’hi van situar per tallar els subministraments de l’exèrcit d’Anníbal Barca.

Passem per la Plaça Major de Llànçà, on hi ha una de les torres de defensa de l’antic recinte emmurallat i també l’Arbre de la Llibertat. Es tracta d’un gran plataner. Aquest sembla que va ser plantat el 1870, però l’origen del nom prové del 1789, any de la Revolució Francesa, moment a partir del qual es va difondre la plantació d’arbres que volien simbolitzar la llibertat dels homes i de les societats... ...