Fecha de subida 17 de noviembre de 2015

Fecha de realización octubre 2015

1,3
2,6

cerca de Santa Brígida, Canarias (España)

We laten de auto achter op de grote (gratis) parking naast het Casa Del Vino in Santa Brigida en gaan in de richting van het stadscentrum. We gingen even de fraaie maar sobere kerk bekijken en gaan dan de Calle Muro omlaag, direct voor het kerkplein. Na 100m nemen we de scherp links afslaande weg, die al snel maller wordt en overgaat in een smal pad dat ons omlaag de barranco invoert.

We left the car on the large (free) parking next to the Casa Del Vino in Santa Brigida and went towards the city center. We took a look at the beautiful but austere church and then went down Calle Muro, directly in front of the church square. After 100m take the sharp left-turning concrete road, which quickly narrows and becomes a narrow path that leads down in the barranco.

Het pad voert door weelderige plantengroei naar de bodem van de barranco, die we 600m verderop bereiken. We gaan schuin rechtsaf en volgen het smalle pad door de dichte begroeiing voor ruim een kilometer.
Verderop versmalt de ommuurde barranco tot een soort betonnen canyon en voert het pad onder een huis door, dat als een brug over de kloof gebouwd werd.

The path leads through lush vegetation to the bottom of the barranco, about 600m away. Go diagonally to the right and follow the narrow path through the dense vegetation for over a kilometer. Further along narrows the walled Barranco into a kind of concrete canyon and the path leads under a house, that was built like a bridge over the gorge.

Vlak daarna komen we voorbij de monding van de Barranco de Alonzo en bereiken we een splitsing. We gaan rechtdoor en onder de verkeersweg door tot we over een betonweg onder het gehucht El Arenal wandelen. De betonweg wordt een aarden weg die afdaalt door de zeer brede Barranco de la Angostura.

Shortly thereafter we pass the mouth of the Barranco de Alonzo and reach a fork. Go straight on and cross under the road until you walk on a concrete road, below the hamlet of El Arenal. The concrete road becomes a dirt track, that descends through the very wide Barranco de la Angostura.

Goed 500m verder komen we voorbij het gebouw van de Heredad de Aguas (Watermaatschappij). Nog enkele tientallen meters volgen we de onverharde weg en kiezen dan voor het smalle pad naar rechts, dat de barranco oversteekt.

About 500m further on, we pass the small building of the Heredad de Aguas (Watercompany). Stay on the dirt road for a few dozen meters and then go right on the narrow path to the right, crossing the Barranco.

Het pad voert over de rechterflank van de barranco omhoog, het wordt snel steiler en zigzagt omhoog. Boven gekomen gaan we rechtsaf langs een ruine naar de Llano de los Olivos.

The path leads on the right side uphill out of the Barranco, it soon becomes steeper and zigzags upwards. On top turn right and pass along a ruin to the Llano de los Olivos.

We bereiken een groot sportcentrum en gaan linksaf voorbij de bushalte naar de hoofdweg. We volgen deze palmenlaan 600m naar rechts. Aan het grote parkeerterrein links van de weg volgen we de wegwijzer Casa del Vino en komen honderd meter verder aan de ingang van de botanische tuin El Galeón.

At the a large sportscenter turn left, passed the busstop and on to the main road. Follow this palm avenue 600m to the right. At the large parking on the left, follow the signpost 'Casa del Vino' and arrive after a hundred meters at the entrance of the botanical garden El Galeón.

In het juiste seizoen zeker een bezoekje waard (toegang was gratis in oktober 2015). Na een kleine verkenning van het park komen we even verder op de parking terug bij onze auto.

Especially in the right season worth a visit (entry was free in October 2015). After a small exploration of the park you are back at your car just a little further on.

---

Deze wandeling is vrij gemakkelijk maar toch niet geschikt voor rol- en kinderwagens. Er zijn geen winkels of cafeetjes langs het parcours.

This walk is rather easy but not suitable for wheel chair and strollers. There are no shops or cafes along the trail.

Barranco de Santa Brigida

Foto 18 El Goleon

Foto 19 El Goleon

Foto 20 El Goleon

Foto 21 El Goleon scarecrow