Descarga

Fecha de realización

julio 2021
Comparte

cerca de Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
GRAU ROIG - ESTANY PRIMER (Pessons) - PIC DE MONTMALÚS - GRAU ROIG
(dilluns, 5 juliol 2021)
UBICACIÓ: Soldeu, Parròquia de Canillo, Andorra

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Aquesta ruta no és ben bé circular; de fet, és d'anada i tornada. L'objectiu és fer el cim de Montmalús. Tot i que la pujada és d'ascensió quasi constant, la ruta no presenta cap dificultat tècnica; això sí, es necessita un mínim de forma física per gaudir-la. A principis de juliol l'espectacularitat de les panoràmiques és enriquida amb la no menys espectacularitat de la flora. Un goig per als ulls.

ℹ️ Lost in translation? 🇪🇺🇬🇧 ... and more
Open page with Google Chrome and activate the auto translator in the language of your choice.
Abrir la pàgina con Google Chrome y activar el traductor en la lengua de preferencia.

ℹ️ Aclariment 1
Trobaràs més detalls d'aquest tresc (relat genèric de la contrada, llocs d'interès, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al bloc d'esporqueret: esporqueret.net

ℹ️ Aclariment 2
Cal tenir present que a Andorra no funciona el roaming EU. Ai las, esporqueret no ho havia previst! Si no es vol caure en el mateix parany, cal preparar les rutes des de casa (amb bon senyal wifi). Així ho explica "ajuda wikiloc": Com seguir una ruta Offline? (25 novembre 2020)

■■■■■■■■■■■■■■■■■■
DADES - DATOS - DATA
➡️ Aproximació
◼︎ Punt de trobada (inici del tresc)
Aparcament pistes d'esquí de Grau Roig (entre Soldeu i el Pas de la Casa)
◼︎ Finalització
El mateix lloc d'inici.

➡️ Avituallament
La ruta es va programar com una matinal.
◼︎ Hotel Soldeu Maistre
Aquest és un hotel familiar que sempre m'ha agradat; lluny del soroll de l'Andorra central! L'esmorzar es pot fer des de les 7.30 h i és generós. El servei és d'allò més agradable també. Això vol dir que es pot iniciar la ruta pels volts de les 8.30 h, quan el sol encara és un xic clement. De Soldeu a Grau Roig són 10 minuts de cotxe.

➡️ Senyalització
La senyalització és millorable. Hi ha alguns senyals verticals; el primer just sortint de l'aparcament. Després cal seguir el camí intuïtivament. Evidentment, si es pot seguir un track (com els de wikiloc) no hi ha pas problema.

■■■■■■■■■■■■■■■■■■
TRAM A TRAM
➡️ Itinerari
Aparcament principal de l'estació d'esquí de Grau Roig - Estany Primer (Pessons) - Estany de Coma Estremera - Collada de Montmalús - Pic de Montmalús - Collada de Montmalús - Estany de Coma Estremera - Estany Primer, fins al restaurant - Pista a Grau Roig (baixada) - Aparcament Grau Roig
◼︎ Acompanyats
No és fatal anar perduts, si es va en la direcció correcta!
Avui érem cinc aguerrits: Assumpta, Jordi (guiatge), Miquel, Xavier i esporqueret.

➡️ TRAM 1
Grau Roig - Estany Primer (Pessons) - Cim de Montmalús

Des de l'aparcament principal de l'estació d'esquí de Grau Roig cal sortir pel marge esquerre del rierol (Valira d'Orient). Avui hi havia un senyal vertical de fusta indicant la direcció de Montmalús. Un ramat de vaques pastura pel que a l'hivern seran pistes d'esquí. Des d'aquí se segueix, pista amunt, fins a trobar un altre senyal vertical i continuar per la pista de l'esquerra (un tram curt); aviat es veu un altre senyal vertical que indica un sender per dins el bosc (Bosc dels Peus dels Pessons). Cal seguir les marques grogues fins a arribar a l'Estany Primer; de fet, no hi ha gaire problema seguint el sender molt fressat. Des de l'Estany Primer se segueix el corriol a mà esquerra i aviat es feu un enorme senyal vertical de fusta indicant el camí a Montmalús. Camí de pujada, altra volta, fins al petit Estany de Coma Estremera. Es voreja l'estany i se segueix pujant per Coma Estremera, amb panoràmiques magnífiques a l'espatlla, en direcció a la Collada de Montmalús. De la collada al cim no queda gaire; de bon fer. Les esplanades de Montmalús són ben vestides d'erígeron, miosotis (nomeolvides), licnis alpina i altra floració variada. Tot un espectacle de la natura.

➡️ TRAM 2
Cim de Montmalús - Estany Primer - Grau Roig

Fins a l'Estany Primer, el camí de baixada és el mateix que el que s'ha fet de pujada. Des de l'entrada del restaurant Llac de Pessons (Estany Primer) s'ha pres la pista de baixada a Grau Roig (sense problemes). Personalment, aconsellaria fer el camí de baixada des de l'Estany Primer pel Bosc dels Peus dels Pessons; és a dir, el mateix sender que s'havia fet de pujada a l'estany. La pista que s'ha fet és còmoda, però no deixa de ser pista i els vehicles turístics i de servei que la transiten t'omplen de pols quan passen!